اهواز؛

تکدی گری خانوادگی در دزفول

رییس اداره بهزیستی دزفول گفت: متکدیان این شهرستان به صورت خانوادگی، حرفه ای و سازمان یافته اقدام به تکدی گری می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون عبدی رییس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینکه طبق قانون تکدی گری جرم است خاطر نشان کرد: متکدیانی که در چهارراه های دزفول اقدام به تکدی گری می کنند بارها جمع آوری و مشخص شد که به صورت حرفه ای، خانوادگی و سارمان یافته اقدام به این کار می نمایند.

وی جمع آوری متکدیان را از وظایف شهرداری دانست و افزود: متکدیان باید توسط شهرداری جمع آوری و به اردوگاه های سازماندهی شده در مرکز استان منتقل شوند.

رییس اداره بهزیستی دزفول با بیان اینکه موضوع کودکان کار بدون سرپرست و یا بدسرپرست به طور جدی پیگری می شود اظهار کرد: وضعیت این کودکان با فوریت و جدیت از سوی بهزیستی پیگری و در کوتاهترین زمان ممکن موضوع بررسی می شود.

عبدی تعریف کودکان کار را متفاوت از کودکان خیابانی که اقدام به تکدی گری و فروش برخی اجناس در معابر می کنند عنوان کرد و گفت: کودکان کار کسانی هستند که در سنین پایین مجبور به اشتغال در مشاغل سختی که متناسب با سن آنها نیست می باشند.

وی آمار کودکان کار در دزفول را بسیار کم و پایین ترین میزان در استان خوزستان برآورد کرد.

رییس اداره بهزیستی دزفول همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش مهارت های ارتباطی به کودکان اظهار کرد: بسیار از طلاق ها به دلیل نداشتن آگاهی و آموزش های لازم ارتباطی میان افراد صورت می گیرد که با آموزش های ارتباطی و مهارت های زندگی در کودکی و نوجوانی می توان جلوی بسیاری از معضلات اجتماعی را گرفت.

شهردار دزفول نیز اسفند ماه پارسال در نشست شورای فرهنگ فرهنگ عمومی این شهرستان ضمن هشدار نسبت به افزایش تکدی گری در سطح این شهر گفت:برخی متکدیان به صورت حرفه ای و سازمان دهی شده وارد دزفول شده اند.

محمدرضا کرمی نژاد با بیان اینکه متکدیان ولگرد چهره این شهر را مخدوش کرده اند خواستار اقدام اساسی برای جمع آوری این افراد از سطح معابر شهر دزفول شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.