ارومیه؛

رهاسازی یک بهله پرنده شکاری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب یک بهله پرنده شکاری دلیجه در طبیعت رهاسازی شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اکبر محمدیان گفت: این پرنده زیبای شکاری که در جریان مأموریت های گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست میاندوآب از متخلفین کشف و ضبط شده بود بعد از چند روز نگه داری و تیمار و اطمینان از بهبود وضعیت جسمانی پرنده در دل طبیعت رهاسازی شد .

محمدیان اضافه کرد، پرندگان شکاری به عنوان یکی از گونه های شاخص در راس هرم غذایی یک زنجیره بوده و بدون دخالت انسان می توانند نقشی اساسی در کنترل جمعیت گونه های زیرین زنجیره غذایی از جمله بعضی از پرندگان،انواع حشرات و جوندگان داشته باشند.

وی ادامه داد حذف آنها از گردونه اکوسیستم ها باعث بوجود آمدن اختلالات فراوانی خواهد شد. علاوه براین زیبایی های پرندگان شکاری مخصوصاً در حین پروازجلوه ای از زیبایی و عظمت الهی را به تصویر می کشد.

وی بیان داشت :تاخت و تازهای غیر اصولی به طبیعت، کمبود مقدار غذای در دسترس این پرندگان شامل پرندگان در لایه های پایین تر هرم غذایی،زنده گیری های آنها به منظور نگه داری های غیر اصولی و قاچاق آنها به خارج از کشور از مهمترین تهدیدات حیات انواع گونه های این پرندگان به شمار می رود.

محمدیان تأکید نمود که مأموریتهای مستمرو برنامه ریزی شده به منظور گشت و کنترل مناطق و پایش حوزه های مختلف از حیث بررسی تخلفات شکار،صید و زنده گیری حیات وحش توسط یگان حفاظت محیط زیست اداره میاندواب صورت می گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.