فرانسه اردوگاه پناهجویان "کاله" را تعطیل خواهد کرد

با افزایش تنش ها و مشکلات پناهجویان، فرانسه از عزم دولت در برچیدن اردوگاه 10 هزار نفری کاله خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، برنار کازنو، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد کشورش قصد دارد رفته رفته اردوگاه پناهدندگان کاله موسوم به «جنگل» را جمع آوری کند. 

کازنو به روزنامه منطقه ای نور لیتورا گفت از قبل «با راسخ ترین عزم» خواستار جمع آوری این اردوگاه شده است و قصد دارد مکان بایری که پناهندگان و مهاجران به امید رسیدن به انگلیس در آن اقامت می کنند و شرایط سختی را سپری می کنند را برچیند.

کازنو گفت فرانسه قادر است این افراد را به جای دیگری منتقل کند تا «کاله تخلیه شود» .

گزارش ها حاکی است مقامات فرانسوی بارها تلاش کرده اند این اردوگاه را برچینند. دولت در آوریل سال 2015 این محل را تاسیس کرد. در آن موقع، کل مهاجران و پناهندگان از سرتاسر جنگل کاله جمع آوری و بدون سرپناه در یک بخش از آن متمرکز شدند. 

کمتر از شش ماه پیش، مقامات، بخش بزرگی از جنوب اردوگاه را تخلیه کردند و اعلام کردند هدفشان، کاهش تعداد نفرات ساکن بوده است. اما این ماه، تعداد افراد در اردوگاه به حدود 10 هزار نفر رسید که بی سابقه است. 

مقامات فرانسوی، تعداد رسمی مردم حاضر در اردوگاه را حدود 7 هزار نفر اعلام کرده اند. مقامات گفته اند ظرف سال گذشته، بیش از 5 هزار پناهجو به سوی 161 مقصد دیگر غیر از فرانسه به راه افتاده اند. 

کازنو گفت امسال برای 8 هزار، و سال 2017 برای چند هزار پناهجوی دیگر هم فضا ایجاد می شود و تلاش خواهد شد افراد به طور داوطلبانه از کاله خارج شوند.

در حال حاضر، تعداد بی سابقه 1900 نیروی پلیس در کاله فعالیت می کنند و کازنو اعلام کرده 200 نفر هم قرار است به آن ها اضافه شوند تا نبرد «علیه مهاجرانی که قاچاقی سوار بر کامیون ها می خواهند از اینجا به انگلیس برسند» را انجام دهند.

دانیل بارنی از سازمان پزشکان بدون مرز که در اردوگاه یک مرکز بهداشت راه اندازی کرده است، هفته گذشته گفت مقامات انگلیس و فرانسه چشم خود را بر روی مشکلات روز افزون این اردوگاه بسته اند. 
او گفت تصمیم مقامات فرانسوی برای تخریب بخش جنوبی اردوگاه در ماه مارس، وضع را بدتر کرده است. «نیمی از اردوگاه تخریب شد. پس حالا دوبرابر جمعیت قبلی در نصف همان مساحت زندگی می‌کنند و همان تعداد سرویس بهداشتی و همان میزان آب در اختیار دارند. مشکل جدی شلوغی جمعیت وجود دارد. اوضاع در اردوگاه، رفته رفته بدتر می شود.»

با افزایش جمعیت، وضع نامناسب بهداشتی، کمبود غذا و افزایش تعداد حملات خشونت بار علیه رانندگان کامیونی که به سمت انگلیس می روند، تنش ها در کاله رو به افزایش است و سیاست مداران همه جناح ها از مشکل پناهندگان دست کشیده اند. جناح راست و راست افراطی فرانسه در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری سال آینده، خواستار برخوردهای قهری بیشتر با کاله شده اند. 

کازنو جمعه عصر از کاله دیدن خواهد کرد. در همین حال رانندگان کامیون ها، مغازه داران و کشاورزان قرار است روز دوشنبه با محاصره محل، خواستار تخریب کامل اردوگاه شوند. 
فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه که تاکنون از رفتن به کاله خودداری کرده است، قرار است اواخر این ماه از آن دیدار کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار