سیدی:بیرانوند می تواند سال ها شماره یک فوتبال ایران باشد

مربی دروازه بان های فصل گذشته تیم فوتبال نفت تهران گفت: علی رضا بیرانوند عملکرد خوبی مقابل قطر داشت و به نظرم وی می تواند سال ها شماره یک فوتبال ملی ایران باشد.

محسن سیدی مربی فصل گذشته تیم فوتبال نفت تهران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره دیدار شب گذشته ایران و قطر و عملکرد علی رضا بیرانوند گفت: من شب گذشته همراه با نادر عزت اللهی پدر سعید عزت اللهی بازی را در ورزشگاه آزادی دیدم. باید بگویم شروع هر تورنمنت با دشواریهای خاص خود همراه است و این موضوع در عملکرد ملی پوشان کشورمان مقابل قطر مشهود بود. بازیکنان ایران تا حدی ناهماهنگ و سنگین بودند که البته از لحاظ جسمانی در آینده بهتر می شوند.

وی افزود: سبک بازی تیم ملی در اولین بازی نشان داد که تیم ما در ابتدا به فکر گل نخوردن است. پس از آن درصدد است تا با استفاده از تک موقعیت ها سه امتیاز بازی را به دست آورد.

سیدی ادامه داد: در این بازی هافبک های میانی ما عملا از جریان بازی خارج شده بودند و بی جهت زیر توپ می زدند. ما تنها دقایقی توانستیم مالکیت بازی را به دست آوریم. حرکات مهاجمان ما مقابل مدافعان میانی قطر سبب شد هافبک های این تیم تا حدی برای دریافت توپ عقب نشینی کنند. در یکی دو مورد سردار آزمون این کار را انجام داد. البته نبودن وحید امیری و ترابی در ترکیب علامت سوال دارد. به نظرم تیم ملی اواخر بازی توانست فوتبال ملی را ارائه دهد که در همان دقایق نیز توانست به گل رسید. هرچند کی روش دیر اقدام به تعویض کرد اما خوشبختانه تغییرات جواب داد.

مربی دروازه بان های فصل گذشته نفت تهران درباره عملکرد بیرانوند تصریح کرد: بیرانوند در سال های اخیر پیشرفت خوبی در لیگ برتر داشته و حتی عنوان بهترین دروازه بان ایران را هم کسب کرده است. وی می تواند تا سال ها به شماره یک فوتبال ملی تبدیل شود. عملکرد علی مقابل قطر خوب بود. به نظرم کی روش می تواند از پتانسیل پرتاب دست این بازیکن بیشتر بهره بگیرد.

سیدی درباره درگیری های دقایق پایانی دیدار ایران و قطر گفت: متاسفانه ما شب گذشته  اخلاق را تا حدودی باختیم. حرکت جواد نکونام کاملا غیر حرفه ای بود و این نشانگر تجربه کم کاپیتان سابق تیم ملی در عرصه مربیگری است. مربیگری مثل بازی کردن نیست و امیدوارم سرمربی تیم چاره ای برای این کارها که به ضرر فوتبال ملی است بیاندیشد.

وی درباره مطالبات خود از نفت تهران گفت: با توجه به این که در این 3 ماه گذشته به نوعی ارتباط نزدیکی بابت مطالبات خود از باشگاه نفت با شرکت بهنام پیشرو داشتم، باید اقرار کنم که سیستم اداری و کاری آنها در تیمداری واقعا منظم است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: نمی دانم چرا اشخاصی در وزارت نفت برای این انتقال مشکل به وجود می آورند. آنهایی که در دو سال گذشته بالاترین بدهکاری را برای وزارت نفت بالا آوردند و حالا که گروهی تجاری و اقتصادی به نام بهنام پیشرو، همه بدهکاری ها را قبول کرده اند نمی دانم چرا آقایان سنگ اندازی می‌کنند. مگر با اجرای اصل 44 قانون اساسی مشکل دارید؟ آقایان دولتی چرا بخش خصوصی را دل‎سرد می‌کنید؟

سیدی با اشاره به نقش مهدی تاج در استیفای مطالبات اعضای فصل گذشته اعضای تیم نفت تهران، اظهار کرد: از تاج درخواست می کنیم برای اقتدار فوتبال ایران تلاش کند و اجازه ندهد حقی ضایع شود وی می تواند سبب ورود بخش خصوصی به  فوتبال شود تا ما شاهد بدهکاری باشگاه های دولتی نباشیم.

مربی دروازه بانان سابق نفت تهران در پایان گفت: بهترین راهکار برای فوتبال ایران حمایت از بخش خصوصی می باشد. چرا که در این حالت فقط با مالک اصلی در ارتباط هستید. اما در تیم های دولتی با چندین مدیر و مسئول که هر کدام دارای تفکرات مختلفی می باشند و هیچ وقت کنار هم نیستند و مرتب در حال جابجایی و تغییر هستند سر و کار دارید و در این حالت نمی توان به جایی رسید.

این مربی که سابقه 11 سال فعالیت در جمع نفتی های پایتخت را دارد، در پایان خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم برخی از افراد وزارت نفت برای بخش خصوصی مشکل درست می کنند چرا که مالک کنونی باشگاه نفت مدیریت خوبی داشته است. هر چند این تیم دیر بسته شد اما با هدایت علی دایی تاکنون 2 اردو برگزار کرده و در پایان هفته چهارم، با پنج امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار گرفته است. از لحاظ صرفه جویی هم نفتی ها تیم چهارم لیگ شانزدهم هستند و مالک باشگاه مطالبات پیش فصل را تا حدودی پرداخت کرده است. بنابراین بخش خصوصی با ایده و برنامه وارد عرصه فوتبال کشورمان شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار