عبدالملک حوثی: آمریکا از رژیم سعودی در تجاوز به یمن حمایت می کند

رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد آمریکا از عربستان در تجاوز به یمن حمایت سیاسی و تدارکاتی می کند.

عبدالملک حوثی: حمایت آمریکا از رژیم سعودی در تجاوز به یمنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالملک الحوثی -- رهبر جنبش انصارالله یمن  -- گفت: امریکا به عربستان در تجاوز به یمن کمک تدارکاتی می‌رساند و از این تجاوز حمایت سیاسی می‌کند.

الحوثی در مصاحبه‌ با فصلنامه «حوثی» که روز جمعه منتشر شد، گفت: «ایالات متحده نقش مهمی در این تجاوز ایفا می‌کند؛ از جمله پشتیبانی تدارکاتی از حملات هوایی و دریایی، ارائه سلاح‌های مختلف و حمایت سیاسی کامل از این تجاوز از جمله با حمایت (از ریاض) در برابر فشار گروه‌های حقوق بشری و سازمان ملل متحد.»

وی مذاکره کنندگان وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئيس جمهور مستعفی یمن را مسئول شکست مذاکرات صلح با میانجی‌گری سازمان ملل دانست. این مذاکرات ماه گذشته میلادی در کویت برگزار شد. 

رهبر جنبش انصارالله یمن در اولین مصاحبه‌اش از زمان آغاز جنگ یمن تأکید کرد نمایندگان مورد حمایت عربستان معنای واقعی گفتگو را درک نکرده‌اند.

الحوثی گفت: «مانعی که در مقابل گفتگوها و مذاکرات وجود دارد این است که طرف دیگر می‌خواهد از طریق مذاکره به چیزی برسد که می‌خواسته از راه جنگ به آن دست یابد. آنها درک نمی‌کنند که مسیر گفتگو و صلح از مسیر جنگ متفاوت است.»

هواپیماهای نظامی عربستان دیروز (جمعه) در دو حمله جداگانه مناطق مسکونی ارحب در استان صنعای یمن را بمباران کردند و چندین غیرنظامی از جمله 4 زن و 5 کودک را کشتند.

به گفته منابع یمنی، در حملات عربستان به یمن تاکنون حدود 10 هزار تن کشته شده‌اند.

بنابر اعلام سازمان ملل بیش از 80 درصد از مردم یمن به دلیل ناآرامی‌ها و جنگ به کمک‌های انسان دوستانه نیاز دارند.

جیمی مک گولدریک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل برای یمن اخیراً ضمن هشدار درباره افزایش تلفات در یمن گفت برخی مناطق فاقد امکانات پزشکی است و مردم اغلب بدون ثبت رسمی به خاک سپرده می‌شوند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار