کرمانشاه؛

پیش بینی تولید 4 هزار تن خرما در استان

پیش‌بینی می شود امسال تولید خرما در استان کرمانشاه به حدودچهار هزارتن برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه رضا زارعی سطح نخیلات استان کرمانشاه را 935 هکتار عنوان کرد و افزود: 507 هکتار از نخیلات استان کرمانشاه بارورند و 428 هکتار دیگر هنوز نهال هستند و به مرحله باروری نرسیده‌اند.

وی متوسط عملکرد خرما در نخیلات استان کرمانشاه را هفت تن در هکتار اعلام کرد.

زارعی با بیان اینکه تمامی نخیلات استان در شهرستان قصرشیرین قرار دارند، گفت: شهرستان قصرشیرین در شمالی‌ترین عرض جغرافیایی کشور قرار دارد که امکان کشت خرما در آن فراهم است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس ارقام خرمای تولیدی در استان کرمانشاه را اشرسی، زاهدی، پیارم، دیری و جعفری دانست و گفت: خرمای رقم اشرسی برند خرمای استان کرمانشاه است.

زارعی در ادامه با اشاره به وزش بادهای موسوم به "سام" در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه و به‌طور ویژه در شهرستان قصرشیرین گفت: این باد نوعی باد خشک گرمسیری است که امکان کشت خرمای تر را نمی‌دهد و به همین دلیل نیز تمامی انواع خرمایی که در این شهرستان تولید می‌شود از ارقام خشک و نیمه خشک است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به برنامه‌های توسعه‌‌ای نخیلات در استان داشت و افزود: برای توسعه 500 هکتاری نخیلات در استان برنامه‌داریم.

به گفته زارعی برداشت خرما از نخیلات استان کرمانشاه از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، پیش بینی ، هزار ، تن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار