همدان؛

افزایش سطح زیر کشت کلزا در بهار

مدیر جهاد کشاورزی بهار گفت: در سال جاری برنامه کشت 700 هکتار محصول کلزا تدوین و به جهاد کشاورزی بهار ابلاغ شده است.

افزایش سطح زیر کشت کلزا در بهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هوشنگ کرمی به اهمیت کشت کلزا اشاره کرد و با بیان اینکه عمده روغن مصرفی در کشور از دیگر کشورها وارد می‌شود، اظهار کرد: توسعه کشت کلزا از اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به اهمیت توسعه محصول کلزا در تأمین روغن مورد نیاز کشور، نیاز آبی پایین محصول، بهبود وضعیت خاک، تأثیر آن در بالا بردن عملکرد محصول گندم و ... توسعه سطح زیر کشت این محصول در صدر اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اینکه در سال جاری برنامه کشت 700 هکتار محصول کلزا تدوین و به مراکز جهاد کشاورزی از جمله جهاد کشاورزی شهرستان بهار ابلاغ شده است، ادامه داد: نهاده‌های مورد نیاز نظیر بذر، سم و کود به میزان مورد نیاز تدارک و آماده تحویل به کشاورزان است.

وی با بیان اینکه به منظور حمایت از توسعه کشت محصول کلزا دولت اقدام به پرداخت یارانه برای بذر و بیمه کرده است، بیان کرد: به کشاورزان کلزا کار به ازای هر هکتار کشت کلزا مبلغ 25 میلیون ریال وام کم‌بهره 12 درصد از طریق بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

کرمی در ادامه به پروژه‌هایی که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید اشاره کرد و با بیان اینکه در هفته دولت چهار پروژه کشاورزی در شهرستان بهار به بهره‌برداری رسید، افزود: این چهار پروژه برای 25 نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی افزود: برای این چهار پروژه‌ 67 میلیارد و 966 میلیون ریال از منابع اعتبارات دولتی، تسهیلات، خودیاری و آورده شخصی هزینه شده است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.