شیراز؛

کاهش هزار و 69 واحدی شاخص بورس در فارس

33 میلیون سهم در بورس استان فارس معامله شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه ‌ای استان فارس گفت: در معاملات هفته گذشته بورس منطقه‌ ای استان فارس 33 میلیون و 373 هزار سهم و حق تقدم به ارزش 99 میلیارد ریال مبادله شد.
ترابیان با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به 260 شرکت است، افزود: 17 درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و 83 درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 شرکت کارگزاری در بورس این استان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در دوره مورد نظر در مجموع برای 37 نفر کد سهام‌داری جدید صادر شده است.
وی عنوان کرد: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت ‌های پالایش نفت تبریز، سرمایه گذاری سایپا و رینگ‌ سازی مشهد با بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌ های پتروشیمی مارون، سرمایه ‌گذاری سایپا و رینگ ‌سازی مشهد بیشترین تقاضای فروش را داشته ‌اند.
ترابیان ادامه داد: سهام شرکت ‌های ایران خودرو، ملی سرب و روی ایران و کارخانجات مخابراتی ایران با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت ‌های کارخانجات مخابراتی ایران، سرمایه‌گذاری سایپا و سرامیک‌ های صنعتی اردکان با بیشترین ارزش ریالی فروش رو به ‌رو بوده است.
مدیر بورس منطقه ‌ای استان فارس تصریح کرد: شاخص کل بازار نیز در هفته گذشته با 1069 واحد افزایش به عدد 76 هزار  و 69 رسید.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: کاهش ، واحد ، شاخص ، بورس ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار