قزوین؛

تاکید بر ایجاد امنیت در جاده ابریشم

مشاور مقام معظم رهبری بر تامین امنیت جاده ابریشم برای سرمایه گذاری های کلان تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ ولایتی در یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم گفت : در تامین این امنیت ایران تقش ویژه ای دارد .


وی با اشاره به احیای جاده ابریشم گفت : با دوستان چینی در این زمینه مذاکراتی انجام شده است و حتی در سفر رئیس جمهور چین به ایران به تجدید این جاده ابرشیم تاکید شد و ایران هم استقبال کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : با احیای جاده ابریشم ، کشور چین به قدرت اول اقتصادی تبدیل می شود  و ایران موافق آن است .

 ولایتی اضافه کرد : تنها کشوری که هیچ مشکلی با تجدید جاده ابریشم  ندارد ایران است و برخی مناطق مانند غربی ها  موافق احیا جاده ابریشم نیستند .

وی از کشور چین به عنوان  اولین شریک تجاری ایران در زمان تحریم یاد کرد و گفت : حجم مبادلات ایران با این کشور در سال گذشته 50 میلیارد دلار بوده است .

ولایتی ادامه داد : جاده ابریشم یک جاده جامع است اگر قرار است چین رشد کند باید امنیت انرژی داشته باشد  و انرژی چین با امنیت کامل از ایران و آسیای مرکزی می گذرد .

مشاور مقام معظم  رهبری افزود : تجارت بین ایران و چین از سوی ایرانی ها پرچمداری می شود و سابقه  رابطه فرهنگی ، تجاری و دینی ایران و چین  بیش از سایر کشورها است و تا به امروز ادامه دارد .

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  اضافه کرد : بدون تردید چینی ها هر نوع مطالعه ای که داشته باشند ، ایران یکی از شاه راهها خواهد بود و چابهار چهاراهی برای اتصال راه دریایی و خشکی جاده ابریشم خواهد بود .

 مشاور مقام معظم  رهبری گفت : سفیر چین به دنبال روابط استراتژیک است و ایران هم همین نظر را دارد ، پس باید به موارد آن پایبند باشیم .

وی افزود  : باید از این اجلاس تا اجلاس بعدی قدم های مثبتی برداشته شود و لازم است  سفیر چین در این فاصله در پیشرفت کارها کمک کند.

ولایتی همچنین با اشاره به قرار داد سه جانبه ایران ، هند و افغانستان گفت : به هندی ها توصیه کردیم که به چابهار سفر کنند .

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.