زهک

میزان غلظت غبار در هوای زهک به 2 برابر حد مجاز رسید

به دنبال شدت باد و گرد و خاک میزان غلظت غبار در هوای زهک نشان دهنده 2 برابر حد مجاز است که تا فردا قطعاً افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛مرتضی فرجی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، از امروز شنبه تا سه‌شنبه به تناوب سرعت و دوام باد در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان بیشتر خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: صبح امروز دید افقی در زهک به 2 کیلومتر رسید و میزان غلظت غبار در هوای زهک نشان دهنده 2 برابر حد مجاز و حالت بحرانی و خطرناک است که تا فردا قطعا افزایش خواهد یافت.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اوج شدت وزش باد و گردوخاک برای روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود طی این مدت سرعت وزش باد به حدود 80 تا 90 کیلومتر در ساعت برسد.

وی گفت: خیزش گردوخاک سبب کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و به ویژه در روز یکشنبه در برخی نقاط سبب توفان گردوخاک و کاهش شدید دید خواهد شد.

فرجی بیان کرد: طی این مدت در زاهدان و دیگر نقاط نواحی مرکزی، نواحی غربی و مرزشرقی استان آسمان غبارآلود و روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر افزایش غبار، وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: آب‌های دریای عمان نسبتا مواج است، در نواحی شرقی ارتفاع موج به 3 متر خواهد رسید.

انتهای پیام/س

برچسب ها: میزان ، غلظت ، هوای ، زهک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار