ایلام؛

احیا واحد های صنعتی رکود زده استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: 116 واحد صنعتی رکود زده در این استان با توجه به بررسی های انجام گرفته در صورت حمایت بانک ها قابلیت احیا در چرخه تولید را دارند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حشمت اله عسگری در نشست اقتصاد مقاومتی و اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام با حضور رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: از تعداد 550 واحد صنعتی استان 180 واحد نیمه فعال و تعطیل است که بر اساس بررسی های کارشناسی به عمل آمده می توان با حمایت مالی 116 واحد را به چرخه تولید باز گرداند.

عسگری از احیا 30 واحد صنعتی در بخش صنعت از زمان اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت:برنامه جامعی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال تدوین شده که در حال اجرا و پیگیری است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت استان از نظر اقتصادی و اشتغال پرداخت و گفت: برغم شرایط مناسب از نظر منابع نفت و گاز، مزیت مرز بین المللی مهران و بازارچه های مرزی، کانی های غیر فلزی و نیروی کار ارزان با مشکل اشتغال در استان مواجه ایم و 70 هزار نفر بیکار که بیکاری 35 هزار نفر آنان در سامانه ثبت شده، داریم.

عسگری از بهبود نرخ مشارکت که منجر به کاهش بیکاری در سه سال اخیر در استان شده نیز خبر داد و اظهار کرد: اکنون آهنگ نرخ بیکاری با کشور در حال همگرا شدن است و اختلاف نرخ بیکاری استان با کشور به شش دهم درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام در ادامه مسائل و مشکلات سیستم بانکی استان را تشریح کرد و یادآور شد: عدم پذیرش وثایق ملکی روستایی، اعمال استمهال با نرخ سود جدید، ابلاغیه های عدم پرداخت بر اساس قید منابع و مصارف، عدم پذیرش رهن مشترک و رهن مازاد، کم کاری بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی از جمله مشکلات حال حاضر بانک های استان هستند.

عسگری تاکید کرد: بانک های خصوصی عملکرد مناسبی در تحقق سیاست های اقتصادی ندارند و پاسخگوی شورای عمومی بانک ها هم نیستند.

وی همچنین خواستار افزایش دوره باز پرداخت تسهیلات و پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و گشایش اعتباری ارزی در بازارچه مرزی و امکان استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای این استان شد.





انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، صنعت ، احیا ، رکودزده ، بانک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.