کرمانشاه؛

لزوم توسعه برنامه های قرآنی در جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بر توسعه ی برنامه های قرآنی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم توسعه کارهای قرآنی در جامعه،این کار را در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی طراحی شده از سوی دشمنان حائز اهمیت دانست.

حجت الاسلام آیت عباسیان گفت: امروز دشمنان اسلام با هدف قرار دادن عقاید شیعه و سنی وبه راه‌انداختن موج اسلام‌هراسی در تلاشند تا به اسلام و مسلمانان ضربه وارد کنند، در حالیکه در سایه توجه به قران و آموزه‌های این کتاب آسمانی هیچ قدرتی یارای ایستادگی در برابر این دین آسمانی را نخواهد داشت.

عباسیان در ادامه با اشاره به وجود استعدادهای قرآنی زیاد در استان کرمانشاه، تلاش در زمینه شکوفایی این استعدادها را حائز اهمیت دانست و افزود: نخبگان قرآنی استان باید در مسابقات کشوری و بین‌المللی بدرخشند و رسیدن به این مهم در گروی تلاش در راستای ارتقای سطح این افراد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه سپس با اشاره به ضرورت ایجاد کلاس‌های تخصصی حفظ و قرائت قرآن کریم، از نخبگان قرآنی استان خواست تا این موضوع را از استان مطالبه کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: روزی کلاس‌های تخصصی تفسیر و مفاهیم قرآن کریم در استان راه‌اندازی شود.

عباسیان در ادامه قرآن را کتابی آسمانی دانست که برای هدایت بشر نازل شده و رسیدن به سعادت و خوشبختی و دور شدن از کجروی‌ها در سایه عمل به آموزهای این کتاب آسمانی امکان‌پذیر است.

عباسیان در ادامه هدف از برگزاری مسابقات قرآنی را تنها تلاش در راستای شناسایی نقاط ضعف و قوت نخبگان قرآنی عنوان کرد و افزود: هر فردی که کار قرآنی کند، برتر است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه 1994 نفر در مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان کرمانشاه شرکت کردند، گفت: قریب 700 نفر از این افراد در رشته حفظ شرکت کرده بودند که این موضوع جای خرسندی دارد.

عباسیان با بیان اینکه زمانی تعداد حافظان قرآن کریم به تعداد انگشت‌های دست نمی‌رسید، گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول چهار سال گذشته بیش از 32 هزار نفر فقط در استان کرمانشاه در جلسات حفظ قرآن کریم و در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت‌ کرده‌اند.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، تاکید ، قران ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار