برقراری حکومت‌نظامی در کشمیر به دنبال تشدید درگیری‌ها

اوج گرفتن اعتراضات در کشمیر و گسترش درگیری‌ها به برقراری حکومت نظامی در این منطقه منجر شد.

برقراری حکومت‌نظامی در کشمیر به دنبال تشدید درگیری‌ها
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایکانامیک تایمز، مقامات کشمیر روز شنبه، به دنبال ادامه یافتن اعتراضات جدایی طلبان، حکومت نظامی و خاموشی در ساعتی مقرر را در این منطقه اعمال کردند. اعتراضات در این منطقه 57 روز است که ادامه دارد.

پلیس اعلام کرد حکومت نظامی در شهرهای «بارامولا،» «سوپور،» «بودگام» و مناطق تحت کنترل «نوهتا» و «ام‌آر گونجی» در شهر سنجار برقرار شده است. در دیگر مناطق کشمیر نیز تعداد زیادی نیروی امنیتی مستقر شده‌اند و محدودیت‌های شدیدی اعمال شده است.

رهبر ارشد جدایی طلبان -سید علی گیلانی- از شهروندان و سازمان‌های تجاری خواسته با نمایندگانی که یکشنبه به این منطقه وارد می‌شوند، دیدار نکنند. سازمان‌های تجاری از جمله اتاق بازرگانی و صنایع کشمیر و اتحادیه اقتصادی کشمیر اعلام کردند با این نمایندگان ملاقات نمی‌کنند مگر اینکه رهبران جدایی طلبان نیز در مذاکرات حضور داشته باشند.

علی‌رغم تلاش‌های زیاد دولت، تمام مؤسسات آموزشی از زمان آغاز اعتراضات در 9 ژوئیه، تعطیل شده‌اند. حمل و نقل عمومی، بازارهای اصلی و دیگر مراکز تجاری نیز به حالت تعلیق درآمده‌اند. روز جمعه درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی در 35 منطقه اتفاق افتاد که به زخمی شدن 100 نفر از جمله غیرنظامیان و نیروهای امنیتی منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار