حامیان مالی حزب کارگر انگلیس پشت جرمی کوربین را خالی کردند!

به نوشته رویترز، حامیان مالی حزب کارگر انگلیس سرمایه‌های خود را به جای پرداخت به این حزب، به افراد دیگری اعطا می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "پیتر کویتس" – میلیاردر انگلیسی – حمایت مالی خود از حزب کارگر انگلیس را متوقف کرده است. وی اظهار کرد احتمال پیروزی این حزب با ریاست "جرمی کوربین" در انتخابات بسیار اندک است.

پیتر کویتس که یکی از حامیان مالی بزرگ حزب کارگر از زمان ریاست تونی بلر در آن بود، این‌بار کمک‌های مالی خود را به صورت مستقیم به یکی از نمایندگان مجلس حزب کارگر که ایده‌هایش به وی نزدیک‌تر است، پرداخت کرد.

این روند در گذشته نیز وجود داشته است. حامیان مالی ثروتمند به جای پرداخت وجه مستقیم به این حزب، به نمایندگانی که جهت‌گیری میانه دارند پرداخت می‌کنند.

حزب کارگر به تازگی با مشکلاتی روبرو شده است. پس از شکست سخت در انتخابات پارلمانی در سال گذشته، اکنون ریاست کوربین چپ‌گرا شکاف میان اعضای این حزب را افزایش داده است.

پرداخت حمایت‌های مالی به حزب کارگر از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی (30 روز منتهی به 8 مهر 1394) کاهش یافته است. پیش از ریاست کوربین، این حزب بیش از 3 میلیون پوند دریافت کرده بود. این در حالی است که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، مبالغ اهدایی به این حزب به 2.7 میلیون پوند کاهش یافت.

کویتس در این‌باره گفت: "هنگامی که سودی عاید کوربین نشود، وی هرگز به کسب و کارها اهمیت نمی‌دهد. احزاب تغییر می‌‎کنند و ما نیز باید درباره مسائل جدید رایزنی کنیم. اگر ما قوانینی وضع کنیم که برای کشور مفید باشد، مردم این کشور نیز ما را حمایت خواهند کرد. نمی‌توان مدعی شد که بدون اقتصادی مستحکم و قوی می‌توانیم برنامه‌هایی که مدنظر داریم را به انجام برسانیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار