انتخاب نام "اوباما" برای گونه‌ای از ماهی‌های اقیانوس آرام

دانشمندان در راستای تلاش‌های باراک اوباما برای حفظ محیط زیست، گونه‌ای ماهی را که به تازگی کشف شده‌است، به نام وی ثبت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال جئوگرافیک؛ دانشمندان به تازگی گونه جدیدی  از ماهی اقیانوسی را در منطقه ای از اقیانوس آرام کشف کردند و نام آن را در راستای اقدامات رئیس جمهور آمریکا برای حفظ محیط زیست، "اوباما" گذاشتند. این ماهی در تاریخ 5 ژوئن امسال کشف شد. 

این اولین بار نیست که محققان یک ماهی را "اوباما" نام گذاری کرده اند. اولین ماهی اسم گذاری شده به نام رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، در سال 2012 کشف شد. تاکنون گونه های جانوری مختلفی بر اساس نام روسای جمهور آمریکا اسم گذاری شده اند. در میان آن ها می توان به جیمی کارتر، تئودور روزولت و بیل کلینتون اشاره کرد.

دانشمندان برای دریافت حق نام گذاری بر روی گونه های جدید، باید روندی سخت و جدی را طی کنند. آن ها باید در ابتدا با انجام آزمایش های مختلف ثابت کنند که گونه جانوری کشف شده آن ها، کاملا جدید است. سپس اجازه دارند تا بر اساس ویژگی های یک جاندار و یا شرایط دیگر، نامی برای آن انتخاب کنند.

انتخاب نام

انتخاب نام

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
اسمشو روی ملخی ...مارمولکی... سوسکی... خرچوسونه عربی... بگذارند بهتره نیست !!!بیشتر بهش میادوتوقلب عرب های وهابی جاودانه می مونه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
آقا اجازه! عجب ماهی خوش شانسیه! ابرقدرت دریاست!!!!هیکلشو ببین!!
Germany
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
عجب ماهی های بدشانسی هستن که اوباما اسمشونه
آخرین اخبار