یاسوج؛

فراهم شدن بستر لازم برای اعزام زائرین اربعین حسینی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بستر لازم برای اعزام زائرین اربعین حسینی در استان فراهم شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید موسی خادمی در نشست هماهنگی مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: این مراسم مهم مذهبی در سال‌های گذشته سازمان‌دهی نشده بود اما در سال جاری به صورت سازمان یافته و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برگزار می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نحوه مدیریت در پیاده‌روی اربعین حسینی را سخت و دشوار دانست و تصریح کرد: برای مثال اعزام کاروان برای سالگرد رحلت امام(ره) به دلیل اینکه تعداد زائرین معین و همه امکانات مورد نیاز برای این مراسم مشخص شده کار آسانی بوده اما مدیریت در اعزام اربعین حسینی سخت و دشواری است.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه‌ها و بستر لازم برای زائرین فراهم شود، گفت: کمیته‌های 9 گانه حج و زیارت تشکیل شده که سه مرحله ثبت‌نام، ساماندهی و اعزام کاروان به مراسم پیاده‌روی اربعین در خود استان به نحو شایسته و مطلوبی صورت گیرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به تدابیر لازم برای این مراسم اشاره کرد و گفت: طبق اعلام حج و زیارت هیچ زائری بدون داشتن ویزا برای این سفر اقدام نکند که باید توصیه‌های حج و زیارت به وسیله صدا و سیما و همچنین سایر رسانه‌های استان به اطلاع مردم رسانده شود.

خادمی در خصوص فعالیت کاروان‌های غیر مجاز در اعزام زائرین به کربلا افزود: اداره‌کل حج و زیارت با متخلفان به صورت جدی برخورد کند.

در ادامه حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میر محمدی اضافه کرد: هر ساله تعداد زیادی از مردم ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال سهمیه استان برای اعزام افراد به مراسم پیاده‌روی اربعین 5 هزار نفر دیده شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.