شیراز؛

دفاع مقدس نانوشته ‌های بسیاری دارد

حوادث دفاع مقدس برای هنرمندان دارای ظرفیت‌ های بسیاری بوده که هنوز به ‌صورت شایسته به آن پرداخته نشده و باید تلاش شود که این ارزش‌ ها به فراموشی سپرده نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار خداداد ابراهیمی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان این ‌که دفاع مقدس نانوشته ‌های بسیاری دارد گفت: هنوز نتوانسته ‌ایم مفهوم و جایگاه مادر و همسر شهید را تعریف کنیم درصورتی‌که یک بیت شعر آن‌ چنان تأثیری دارد که می ‌تواند اشک افراد را سرازیر کند و هنر ابزاری برای انتقال این واقعیت‌ های دیده نشده است.
وی افزود: حوادث انقلاب از طریق هنر می‌ تواند ثبت شود و از تحریف مصون بماند و آن چیزی که بسیاری نمی ‌توانند آن را بازگو کنند، هنر به زبان شیوای آن را به تصویر می‌کشد برای مثال وقتی به سبک زندگی، ایثار، ولایت‌ پذیری و ازخود گذشتگی شهدا و جانبازان نگاه می‌کنیم، بستر های بسیاری برای کار هنری دیده می‌ شود.
ابراهیمی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هرسال جلساتی را با شاعران برگزار می‌ کنند و این نشانه اهمیت و تأثیر هنر است اما هنوز نتوانسته ‌ایم دغدغه ‌های ایشان را در حوزه شعر، ادبیات، سینما، موسیقی، تئاتر و فیلم برطرف کنیم.
او خاطر نشان کرد: شعر نشانه گذر شاعر از مرحله ایمان به‌ یقین بوده که بسیار با ارزش و ستودنی است و همین امر شعر شاعر را به دل مخاطبان می‌ نشاند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار