معاون اداره‌کل سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت گفت: 85 درصد هزینه‌های زوجین نابارور در مراکز درمانی دولتی رایگان است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛محمد اسلامی در حاشیه سمینار کشوری باروری سالم و جمعیت در زاهدان گفت: هزینه‌های درمان ناباروری هزینه‌های سنگینی است اما اتفاق خوبی که افتاده در طرح تحول سلامت به عناوین مختلف بعضی از داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفته و سازمان‌های خیریه و بنیادها نیز در این زمینه وارد شده‌اند تا مشکلات ناباروری برطرف شود.

معاون اداره‌کل سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت ادامه داد: طی چند روز گذشته توسط وزارت بهداشت اعلام شده‌ است با توجه به تامین منابع مالی، 85 درصد هزینه‌های زوجین نابارور در مراکز درمانی دولتی رایگان است.

این مسؤول ادامه داد: زوجین نابارور اگر برای دریافت خدمات درمانی به مراکز دولتی مراجعه کنند با دفترچه بیمه تنها 15 درصد از فرانشیز را خواهند پرداخت و 85 درصد دیگر توسط وزارت بهداشت پوشش داده می‌شود.

وی یادآور شد: برای آن 15 درصد هم سازمان‌های حمایتی می‌توانند ورود کرده و زوجینی را که توان پرداخت آن 15 درصد هزینه را هم ندارند، حمایت کنند.

اسلامی بیان کرد: میزان ناباروری اولیه و ثانویه بر اساس بررسی‌های چند سال قبل در کشور 20 درصد است اما بنا داریم امسال بتوانیم در تمام مناطق کشور بررسی‌های لازم را انجام داده و میزان واقعی ناباروری در کشور را بررسی کنیم زیرا اگر آمار در این زمینه دقیق نباشد نمی‌توانیم برای سایر موارد برنامه ریزی دقیق کنیم.

معاون اداره‌کل سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت یادآور شد: استفاده زیاد از موبایل برای آقایان در ناباروری تاثیرگذار است، امواج موبایل بر روی توان باروری آقایان بسیار تاثیرگذار بوده و توصیه می‌شود بیشتر رعایت شود.

انتهای پیام/س

.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار