بجنورد؛

تاکیدبرتجهیز مدارس در آستانه بازگشایی مدارس

استاندار خراسان شمالی بر تکمیل و تجهیز مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، استاندار خراسان شمالی در نشست شورای آموزش و پرورش استان بر تکمیل، تعمیر و تجهیز مدارس برای آغاز سال تحصیلی تاکید کرد و گفت: دهیاری ها در این راستا اقدامات اساسی انجام دهند و به مدارس توجه جدی داشته باشند.

محمدرضا صالحی با تاکید بر شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان بی بضاعت، بی سرپرست و بدسرپرست گفت: دستگاه های حمایتی در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند و آن ها را زیرپوشش قرار دهند.

وی در خصوص دستور کار آموزش فلسفه به کودکان در سطح مدارس گفت:آموزش فلسفه برای کودکان طرح خوب و قابل قبولی است اما در بخش اعتبارات آن و اجرایی شدن این طرح باید سازمان آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه استان و دفتر اجتماعی استانداری راهکارهای لازم را ارایه دهند.

وی خاطرنشان کرد:جهت دستور کار انسداد مبادی بیسوادی مقرر شد تا ثبت احوال لیست واجدین شرایط را به آموزش و پرورش ارایه دهد.

براتعلی حاتمی در این نشست افزود : از 17 هزارو 864 دانش آموز واجد شرایط ورود به دوره اول ابتدایی ، 98 درصد ثبت نام قطعی شدند.

علی قربانی نماینده مردم 5شهرستان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم از تصویب طرحی برای رفع مشکلات مالی آموزش و پرورش خبرداد و گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح تمام بانکها و موسسات مالی و اعتباری باید یک درصد از کل درآمد خود را به آموزش و پرورش اختصاص دهند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.