بوش در تولید انبوه به فرآیند سوخت خود آب تزریق می کند

کمپانی بوش تصمیم دارد در تولید انبوه، فرآیند سوخت موتورهای خود را تغییر دهد.

کمپانی بوش هم به فرآیند سوخت خود آب اضافه می کند
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تلاش کمپانی بوش، "ام فور ج تی اس" دیگر یکه‌تاز فناوری جدید نیست. به تازگی کمپانی بوش تصمیم گرفته تا فناوری بکار رفته در "بی ام و" یا همان تلفیق مستقیم آب به داخل منفولید را با کمی تغییرات وارد موتور همه خودروهای خود کند تا از این به بعد وقتی پای تزریق آب به خودرو به میان آمد کمپانی بوش نامی درخشان در حوزه تولید انبوه داشته باشد. در این سیستم هنگامی که درون موتور، سوخت و هوا با هم تلفیق و شروع به واکنش کردند، عنصر آب هم به آنها اضافه می شود تا علاوه بر پایین آمدن دمای حریق، نسبت تراکم نیز افزایش پیدا کند. همچنین کوبش‌های ناگهانی ناشی از انفجار زودهنگام نیز از بین خواهد رفت.

با افزایش تراکم ایجادشده در موتور، قدرت سیلندر افزایش پیدا کرده و به گفته کمپانی بوش میزان آلایندگی تا 4 درصد کاهش و بطور واقعی 13 درصد بهبود مصرف سوخت به همراه خواهد داشت.

 در این روند مخزن آب مقطر تعبیه شده درون خودرو، آب را بصورت پودر داخل منفولید پخش می کند، قطرات آب پخش شده دما را جذب کرده و تبخیر می شوند.

طبق محاسبات طراحان کمپانی بوش، تنها 5 لیتر آب برای طی 3000 کیلومتر مسافت کافی است و در صورت تمام شدن پیشرانه به روال عادی کار خود باز خواهد گشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار