اهواز؛

تأسیس کانون فعالیت‌های جهادی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

با تأسیس کانون فعالیت‌های جهادی دانشجویان در این دانشگاه علوم پزشکی اهواز موافقت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،یکصد و سی و نهمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با دستور کار بررسی درخواست جمعی از دانشجویان مبنی بر تأسیس کانون فعالیت‌های جهادی برگزار و در پایان با تغییراتی در اساسنامه پیشنهادی با تأسیس این کانون موافقت شد.

اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، در این جلسه با بیان این‌که تأسیس کانون‌ها و فعالیت‌های دانشجویی نباید صرفاً ختم به فرآیند تشکیل آن کانون شود، گفت: هدف دانشگاه از کار و فعالیت‌های دانشجویی، تقویت نیروی انسانی ماهری است که در آینده بتواند با درک درست از مسائل و مشکلات جامعه به امر خطیر خدمت به مردم بپردازد و پرداختن به این فعالیت‌ها تمرینی جهت اهتمام به مسئولیت‌پذیری نسبت به سرنوشت هموطنان و همچنین تحویل دادن فردی با اخلاق نیکو و نیک‌اندیش به جامعه است.

وی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه باید به این امر واقف باشند که یک فعال اجتماعی، دینی و مذهبی بودن صرفاً به حضور در تشکل‌های مرتبط، محدود نیست بلکه باید معطوف به پیامد و نتیجه کارآزموده، چندبُعدی، دغدغه‌مند و فعال شدن در تمام زمینه‌ها و جنبه‌های زندگی باشد.

 
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با تبیین ضرورت و اهمیت توجه به اردوهای جهادی در دانشگاه، عنوان کرد: اردوهای جهادی جنبه فرهنگ‌سازی در جهت خدمت به همنوع در سه گروه دانشجویان، کارکنان و هیأت‌علمی، همچنین سودمند بودن برای عموم و کمک به محرومیت‌زدایی در استان و کشور را دارد.

 وی خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی با هدف محرومیت‌زدایی از آن دسته فعالیت‌هایی است که باید بستر آن در دانشگاه فراهم شود زیرا محرومیت‌زدایی می‌تواند به بالارفتن سطح امنیت استان و در نهایت کشور و ایجاد همدلی بیشتر بین دولت و ملت کمک کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که فعالیت‌های اردوهای جهادی در ذات خود بسیار خوب و نیک است، اظهار داشت: فعالیت در این اردوها نباید شکل و شمایل سیاسی به‌خود بگیرد بلکه همه‌ی افراد با هر سلیقه‌ای می‌توانند وارد عمل شده و در این اردوها مشارکت کنند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.