اصفهان؛

کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در محور جنوب شهر اصفهان

فرماندار اصفهان گفت: یکی از مسائل مهم شهر جدید بهارستان، کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در محور جنوب بعد از شهر اصفهان بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فضل الله کفیل که همراه با استاندار اصفهان در افتتاح پروژه های عمرانی شهر بهارستان حضور یافته بود، در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: در سال های گذشته حداقل سه چالش جدی در شهر جدید بهارستان وجود داشت که اکنون این برطرف شده است.
وی ادامه داد: ساخت و سازهای غیرمجاز در محور جنوب و بعد از محدوده شهر اصفهان یکی از این چالش ها بود که با بازرسی و تذکرات داده شده و طرح یک مدیریتی افتتاح ناحیه یک شهرداری، در آینده چالشی در این زمینه نخواهیم داشت و این موضوع کنترل شده است.
کفیل، حمل و نقل را چالش دوم این شهر اعلام کرد و گفت: حمل و نقل مهمترین مشکل این شهر بود، ولی امروز با بهره برداری از 13 دستگاه اتوبوس شهری و 48 دستگاه تاکسی گردشی سازمان حمل و نقل همگانی این مشکل را نخواهیم داشت.
فرماندار اصفهان ادامه داد: دو مدیریتی در شهرهای جدید از دیگر چالش هاست، اما شرکت عمران شهر جدید بهارستان و شهرداری این شهر، همگام با هم پروژه ها را دنبال می کنند و نتیجه این مدیریت واحد را امروز می بینیم و چالشی در این زمینه دیگر وجود ندارد.
کفیل، سرمایه گذاری در پساب فاضلاب را از پروژه های قابل تحسین در شهر جدید بهارستان دانست و گفت: افتتاح این پروژه، آینده درخشانی برای این شهر رقم می زند.
وی گفت: مسکن مهر یکی از ظرفیت های بزرگ شهر بهارستان است و بر اساس آمار سرشماری نفوس مسکن در سال 90 جمعیت این شهر 72 هزار نفر بود و اکنون به 83 هزار نفر رسیده و با راه اندازی مسکن مهر، این رقم به یکصد هزار نفر می رسد و افق 500 هزار نفری برای این شهر پیش بینی شده است.
کفیل تعداد واحدهای مسکن مهر بهارستان را 11 هزار واحد اعلام کرد و افزود: تاکنون شش هزار واحد واگذار شده و چهار هزار واحد نیز 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که درصد باقی مانده با پرداخت نهایی سرمایه گذاران به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: از چهار هزار واحد باقی مانده هزار و 780 واحد، در دهه اول مهر به بهره برداری خواهد رسید و مابقی تا دهه فجر سالجاری افتتاح خواهد شد.
کفیل همچنین اظهار داشت: در پروژه مسکن مهر شش مدرسه، توسط شرکت عمران ساخته می شود و از این تعداد سه واحد برای اول مهر به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار بهارستان نیز در این آیین میانگین فضای سبز این شهر در سال 92 را 12 و نیم متر اعلام کرد و گفت: اکنون این مقدار به 15 متر رسیده است و با توجه به رشد جمعیت باید فضای سبز نیز توسعه بیشتری پیدا کند.
مهدی فاتحی افزود:پروژه پساب فاضلاب، زیربنایی ترین پروژه بهارستان بود و پروژه حمل و نقل نیز که سال های گذشته مشکل مهم مردم ساکن در این شهر بود نیز برطرف شده، بطوری که در سال 92 از 28 دستگاه اتوبوس 18 دستگاه فعال بود، اکنون 70 دستگاه فعال است و حمل و نقل بطور کامل، توسط شهرداری بهارستان انجام خواهد شد.
شهر جدید بهارستان در۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان - شیراز و در دامنهٔ شمالی رشته کوه کم ارتفاعی به نام لاشْتَر قرار گرفته است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار