اهواز؛

از اول مهرماه؛ ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان دزفولی با کدملی

با دستور وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از اول مهرماه ارائه کلیه خدمات بهداشتی فقط با ارائه کد ملی امکان پذیر می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآئین رئیس مرکز بهداشت دزفول بیان کرد: در راستای طرح تحول نظام سلامت و بنا به دستور وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی از مهرماه سامانه ثبت اطلاعات بهداشتی به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت انجام می شود و شهروندانی که به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند برای دریافت خدمات بهداشتی ملزم به ارائه کد ملی می باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه ارائه خدمات بهداشتی نیازمند ثبت و ساماندهی است طبق دستور سازمانی ثبت خدمات بهداشتی از مهرماه به صورت الکترونیکی انجام می شود و هیچ گونه ثبت کاغذی انجام نمی شود.

رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهار داشت: با ثبت الکترونیکی خدمات بهداشتی کلیه اطلاعات وروند درمانی مراجعه کننده ثبت می شود و در صورتی که فرد در شهر دیگری نیاز به خدمات بهداشتی داشته باشد درمانگر با مراجعه به سامانه از روند درمان پیشین بیمار اطلاع حاصل کرده و نسبت به ارائه خدمات بهتر اقدام می کند.

وی با اشاره به اینکه سابقه درمان هر شهروند در مراکز بهداشتی در سامانه ثبت می شود گفت:شهروندان از مهرماه باید هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی کد ملی خود را ارائه کنند تا از خدمات بهداشتی بهره مند شوند.

تعداد 11 پایگاه بهداشتی و 10 مرکز بهداشت در شهرستان دزفول فعال است که هفت مرکز بهداشت در شهر دزفول و بقیه در مناطق حاشیه ای و روستایی واقع شده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.