ساری،

پیش‌بینی بارش نرمال در 3 ماه آینده مازندران

بارش باران در سال زراعی جاری تا پایان مرداد ماه در مازندران، نسبت به دوره مشابه بلندمدت 16 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نوربخش داداشی ، مدیر کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه میانگین بارش سال زراعی جاری تا اول مرداد ماه مازندران نسبت به میانگین بلندمدت 16 درصد بود، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال زراعی پارسال 10 درصد افزایش داشت.

داداشی گفت: بیشترین کاهش نسبت به بلندمدت تنها در ایستگاه‌‏های کوهستانی بلده و کیاسر به‌ ترتیب حدود 16 و 2 درصد و بیشترین افزایش نیز به‌ ترتیب در گلوگاه 34، رامسر 33، آمل 21 و نوشهر 20 درصد و در مناطق ساحلی و جلگه‏‌ای رخ داده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران درباره پیش‌‏بینی بارش استان در دوره سه ماهه شهریور تا آبان و سه ماهه فصل پاییز امسال ، گفت: با تلفیق پیش‌‏بینی مدل‏‌های دینامیکی مختلف در حد میانگین بلندمدت و در ارتفاعات متمایل به کمتر از میانگین بلندمدت خواهد بود.

داداشی افزود: پیش‌‏بینی بارش ماه آغازین فصل پاییز به ‌استثنای مناطق ساحلی دریای خزر، در سایر نواحی کشور بارش‏‌ها عمدتاً متمایل به کمتر از میانگین بلندمدت است.

وی با بیان اینکه میانگین دمای هوای مازندران در دوره سه ماه شهریور، مهر و آبان سال 95، در حد میانگین بلندمدت بین0.5 – تا 0.5+ در نوسان خواهد بود، گفت: میانگین دمای هوا مهر و در دوره سه ماه فصل پاییز سال 95 استان تا یک درجه گرم‌تر از میانگین بلندمدت پیش‌‏بینی می‌‏شود.

وی گفت: در مجموع انتظار می‏‌رود بارش فصل پاییز سال جاری کشور با تأخیر آغاز شده و بارش فصل زمستان نیز با ناهنجاری مواجه شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.