ساری

ثبت نام 3 هزار نفر مازندرانی برای سفر به اربعین حسینی

بیش از 3 هزار نفر در مازندران برای سفر به اربعین حسینی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حبیب الله ساداتی، مدیر حج و زیارت مازندران گفت: تاکنون 3هزار نفر برای سفر به اربعین جسینی lمسال ثبت نام کردند.

ساداتی با بیان اینکه بیشتر مردم ایران سفرهای زیارتی داخلی را تجربه کردند، افزود: با توجه به متوقف شدن مناسک حج ، امسال استقبال برای حضور در کربلای معلی همزمان با اربعین حسینی زیاد خواهد بود و به همین دلیل هم تدابیر لازم برای روان شدن انجام کارهای مقدماتی بوجود آمده است.

مدیر حج و زیارت مازندران گفت: مهم ترین نکته ثبت نام در سامانه مشتاقان اربعین حسینی یا همان ' سماح ' است و افرادی که در این سامانه ثبت نام نکنند ، از اعزام به عتبات عالیات در اربعین حسینی محروم می شوند.

ساداتی آدرس اینترنتی سامانه را samah.haj.ir اعلام کرد و افزود: این سامانه برای ثبت نام مشتاقان اربعین حسینی باز است و لازم است افراد به صورت فردی یا گروهی ابتدا در این سامانه نام نویسی کنند.

وی گفت: برابر تصمیم سازمان حج و زیارت و هماهنگی ها صورت گرفته با سایر مراجع، در اربعین حسینی تنها به افرادی مجوز عبور از مرز داده می شود که در سامانه سماح نام نویسی کرده باشند.

مدیر حج و زیارت مازندران افزود: سازمان حج و زیارت با هدف دریافت روادید عراق و همچنین مدیریت پیاده روی زائران اربعین ، این سامانه را راه اندازی کرده و خارج از نام نویسی به کسی در ایام اربعین مجوز خروج از مرز داده نمی شود.

ساداتی گفـت: شرکت در مراسم اربعین حسینی در عتبات عالیات سفر خارجی محسوب می شود و همه مقررات ورود و خروج باید بدرستی اجرایی شود تا مشکلی برای زائران بروز نکند.

وی افزود: مشتاقان اربعین حسینی همواره باید به همکاری ، هوشیاری و توجه به اهداف حضور در مراسم عظیم اربعین حسینی توجه کنند.

حدود 30 هزار مشتاق در اربعین حسینی از مازندران پارسال به کربلا عزیمت کردند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار