استفاده از توان داخلی و صدور تولیدات، شرط سرمایه گذاری خارجی

محمد رضا نعمت زاده گفت: صادرات یکی از شروط امضای قرارداد واحد تولید توربین ژنراتور بوده و استقرار آن در شهرک صنعتی شمس آباد زمینه استفاده از سایر امکانات موجود در شرکت های مستقر این شهرک را فراهم کرده است.

استفاده از توان داخلی و صدور تولیدات، شرط سرمایه گذاری خارجی

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به  پیشینه تعامل ، همکاری سازنده و مفید میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت گفت: اینگونه همکاری ها  در پایه ریزی صنایع بنیادی  کشور بسیار موثر و کارآمد است.

وی ضمن اشاره به فعالیت و همکاری دو وزارتخانه در تجمیع اقدامات مربوط به تولید توربین ژنراتورها در کشور گفت: این همکاری ها در گذشته سرانجام منجر به پایه گذاری شرکت مبنا  شد که اکنون با 10 هزار پرسنل یکی از بزرگترین هلدینگ های فعال در منطقه و جهان در حوزه تولید توربین ژنراتور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به منابع فراوان هیدروکربن کشور ،گفت :برای توسعه منابع و میادین نفت، گاز و نبود خام فروشی ،همچنین ایجاد توسعه و اشتغال برای جوانان، باید برای جذب سرمایه گذاری های خارجی و ایجاد مراکز فناوری اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه این واحد باید نیازهای داخلی را تامین کند، گفت :صادر کردن تولیدات  یکی از شروط  امضای قرارداد این واحد بوده و استقرار آن در شهرک صنعتی شمس آباد زمینه استفاده از سایر امکانات موجود در شرکت های مستقر این شهرک در حوزه مواد اولیه، فولادسازی ،ریخته گری و ماشین کاری را فراهم کرده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار