اهواز؛

کشت 2برابری چغندرقنددردزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت:با توجه به ظرفیت بالای دزفول در تولید چغندرقند در سال جاری با رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشته دراین شهرستان همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،احمد زارعی  مدیر جهاد کشاورزی دزفول در نشست کارگروه کشاورزی،آب و منابع طبیعی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:با توجه به ظرفیت بالای شهرستان دزفول در تولید چغندرقند و استقبال خوب کشاورزان این کشت در دزفول در سال جاری توسعه یافته به گونه ای که با رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

 وی گفت:با استقبال کشاورزان این شهرستان از کشت چغندرقند سطح مصوب کشت امسال این محصول نسبت به سال زراعی گذشته با رشد100 درصدی 2 برابر افزایش دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول افزود:با توجه به ظرفیت بالای تولید چغندرقند در دزفول کارخانه هایی که اقدام به خرید این محصول می کنند پاسخگوی این حجم تولید نبوده لذا احداث کارخانه قند در دزفول ضروری است.

زارعی ضمن تقدیر از تلاش فرماندار،نماینده و امام جمعه دزفول برای پیگیری احداث کارخانه قند دزفول گفت:قدم های خوبی در این خصوص برداشته شده و سرمایه گذار نیز مجوزهای لازم را اخذ کرده است ضمن اینکه برای راه اندازی این کارخانه نیاز به تسهیلات بانکی نیست.

وی خواستار حل مشکل آب و زمین برای احداث این کارخانه شد و اظهارکرد:شهرستان دزفول قطب کشاورزی و تولید منطقه است که تحقق اقتصاد مقاومتی باید از اولویت های شهر باشد و با افق بلندی نسبت به مسائل کشاورزی دزفول توجه کرد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به زیرکشت رفتن 120هزار هکتار از اراضی دزفول گفت:25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول به کشت تابستانه محصولاتی مانند ذرت ، برنج ، حبوبات اختصاص یافته و چغندرقند نیز در سطح حدود پنج هزار هکتار آماده کشت است.

وی افزود:حدود 9 هزار تن انواع کودهای شیمیایی برای کشت تابستانه در نظر گرفته شده است ضمن اینکه در کشت گذشته نیز 25 هزار تن انواع نهاده های کشاورزی در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار گرفت.

زارعی باتاکید براینکه به سوی کیفی سازی محصولات کشاورزی در دزفول پیش می رویم گفت:عملکرد مطلوب شهرستان دزفول در توسعه کشت گلخانه ای،استفاده بهینه از آب و توسعه چغندرقند به گونه ای بوده که رتبه های بالایی در سطح کشور کسب کرده ایم.

وی افزود:با وجود محدودیت های بسیاری که در کشور وجود دارد تسهیلات ویژه ای برای توسعه کشت گلخانه ها در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

زارعی بااشاره به اختصاص 15میلیارد ریال تسهیلات بانک کشاورزی دزفول به بخش مکانیزاسیون در چند ماه اخیر بیان داشت: محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و تسهیلات در کمترین زمان ممکن به کشاورزان اختصاص می یابد.

 عبدالحسین پوررکنی معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری دزفول نیز گفت:سال گذشته از محل اعتبارات ماده 180رقمی معادل 310 میلیارد ریال به شهرستان دزفول اختصاص یافت که از این میزان حدود 130 میلیارد ریال معادل 43 درصد محقق شد.

وی بااشاره  به 10 برابر شدن این اعتبارات در سال جاری اظهارکرد: با وجود این افزایش گام های بلندی در جهت توسعه بخش کشاورزی و دیگر بخش های عمرانی دزفول برداشته شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.