گرمسار؛

بیش از 50 درصد از معادن گرمسار غیرفعال است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 57 درصد از معادن شهرستان گرمسار غیرفعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرمسار؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: امروز باید توجهی جدی به فعال‌سازی بخش معدن شهرستان گرمسار شود.
بهروز اسودی افزود:  امسال 28 معدن در شهرستان گرمسار موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شده‌اند و از این تعداد نیز تنها 12 معدن در حال فعالیت است.
وی با اشاره به لزوم علمی سازی فعالیت‌های معدنی در استان سمنان تصریح کرد: باید  از  ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در بخش استفاده‌های نوع از محصولات تولیدی در بخش نمک و معدن در شهرستان گرمسار استفاده  کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به لزوم اجرای فعالیت‌های علمی در حوزه معادن در کنار توجه به تشکیل اتحادیه‌های معدنی افزود: امروز باید در کنار توجه به تشکیل اتحادیه‌های معدنی به فکر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در این زمینه نیز بود؛ چراکه اتحادیه‌ها تنها امکان نظارت بر نحوه عملکرد معادن را دارند و معادن باید در این بخش به‌سوی پروژه‌های علمی و جدید با کمک ظرفیت دانشگاه‌ها درزمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری بروند.
اسودی با بیان اینکه استان سمنان یکی از بهترین استان‌های معدنی کشور است افزود: بیش از 40 نوع ماده معدنی از 70 ماده معدنی شناخته‌شده در استان سمنان وجود دارد که این موضوع بیانگر ظرفیت‌های کم‌نظیر استان سمنان در بخش معدن است.
وی افزود: استان سمنان در تولید گچ، زئولیت، سلستین و نمک رتبه نخست کشور را دارد که باید از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار