دفاع اوباما از فوتبالیست آمریکایی: اعتراض حق قانونی اوست +تصاویر

رئیس جمهور آمریکا از اقدام اعتراضی فوتبالیست آمریکایی ضد تبعیض نژادی حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از اقدام کالین کپرنیک، فوتبالیست 28 ساله آمریکایی دفاع کرد. اوباما که در حاشیه اجلاس گروه 20 در هانگژو سخن می‌گفت در این باره اظهار داشت "استنباط من این است که این شیوه اعتراض حق قانونی اوست. در طول تاریخ ورزشکاران زیادی بوده‌اند که به این شکل اعتراض خود را نشان داده‌اند". اوباما همچنین افزود "این بازیکن موضوع مشروعی را مطرح کرده و من در صداقت او هیچ شکی ندارم".

کپرنیک در دو مسابقه اخیر تیمش هنگام پخش سرود تیم ملی آمریکا ترجیح داد به نشانه اعتراض به تبعیض نژادی روی نیمکت بنشیند و روی پا نایستد. اعتراض او به قتل سیاه‌پوستانی است که طی سال‌های اخیر توسط پلیس آمریکا صورت گرفته است. این اقدام کپرنیک اعتراض مردم را در پی داشت به طوری که تماشاگران پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "کپرنیک بلند شو". کپرنیک در مصاحبه‌ای گفته بود نمی‌تواند به احترام پرچمی بایستد که در حق سیاه‌پوستان ظلم می‌کند.

یادآوری می‌شود این فوتبالیست آمریکایی از فعالان شبکه‌های اجتماعی است و در زمینه تبعیض نژادی در حق سیاه‌پوستان فعالیت زیادی دارد.

دفاع اوباما از فوتبالیست آمریکایی: اعتراض حق قانونی اوست +تصاویر

دفاع اوباما از فوتبالیست آمریکایی: اعتراض حق قانونی اوست

دفاع اوباما از فوتبالیست آمریکایی: اعتراض حق قانونی اوست
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.