عبادی در دیدار با عمار حکیم بر وحدت سیاسی تاکید کرد

نخست وزیر عراق در دیدار با رئیس جدید ائتلاف ملی این کشور، بر ضرورت وجود وحدت میان فراکسیون‌های سیاسی مجلس تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،   به نقل از الیوم السابع، حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، در دیدار روز گذشته خود با عمار حکیم، رئیس جدی ائتلاف ملی عراق، در دفتر خود در بغداد،  انتخاب وی را به عنوان رئیس بزرگترین فراکسیون مجلس عراق تبریک گفت و بر ایجاد وحدت و فعال سازی روابط میان فراکسیون‌های سیاسی مجلس تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار بر دوری کردن از بحث‌های سیاسی و شخصی تاکید کردند. بحث‌هایی که در مسیر پیشرفت خدمات به مردم تاثیر منفی دارد و بر تلاش در مسیر اصلاحات و مبارزه با فساد تاکید کردند.

 بررسی چالش‌های امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی موجود در عراق و اهمیت وحدت بخشیدن بر تمام تلاش‌ها برای عبور از این چالش‌ها، از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

حیدر عبادی و عمار حکیم در خصوص آمادگی‌های لازم برای اجرای عملیات آزادسازی موصل و کمک به آوراگان نیز با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

فواد معصوم، رئیس جمهور عراق نیز در پیامی انتخاب عمار حکیم را به عنوان رئیس ائتلاف ملی عراق به وی تبریک گفت و بر اهمیت نقش این ائتلاف در حمایت از عرصه سیاسی و فعالیت مشترک در راستای ساختن کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در تماسی تلفنی این انتخاب را به عمار حکیم تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت برای وی، بر حمایت و همکاری این اقلیم با ائتلاف ملی در عرصه سیاسی تاکید کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار