کرمانشاه؛

41 درصد بار بیماری‌های استان مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی

با توجه به میانسال شدن جامعه در سالهای آینده سونامی بیماری‌های قلبی و عروقی را در پیش خواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مسئول بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به میانسال شدن جامعه در سالهای آینده و نیز افزایش ریسک فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی وعروقی، در سالهای آینده سونامی این بیماری‌ها را در پیش خواهیم داشت.

دکتر ویدا سمیعی گفت: این بیماری‌ها علاوه بر اینکه تهدیدکننده سلامت جامعهاست، بار اقتصادی زیادی را هم به کشور در زمینه درمان تحمیل می‌کنند.

وی عدم تحرک، تغذیه نامناسب، چاقی و اضافه وزن، دیابت، فشار خون، استرس و مصرف دخانیات را از ریسک فاکتورهایبیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد.

سمیعی افزود: با توجه به اینکه بسیاری ازریسک فاکتورهایبیماری‌های قلبی و عروقی به شیوه زندگی افراد بستگی دارد، به راحتی می‌توان با تغییر سبک و شیوه زندگی از بروز بخش زیادی از این بیماری‌ها پیشگیری کرد.

وی افزود: همچنین مصرف غذاهای فست فودی که بسیار برای سلامت قلب مضر هستند، روبه افزایش است.

سمیعی افزود: متاسفانه جامعه ما هنوز هم از روغن جامد استفاده می‌کند و میزان مصرف گوشت قرمز در آن بالاست و مواد سودمندی مانند ماهی، سبزیجات ومیوه جات به میزان کمی در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سمیعی اظهار کرد: در همین راستا باید تمامی دستگاه‌های مربوطه وارد کار شده و در زمینه پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی اقدامات موثری را انجام دهند.

وی با بیان اینکه وزرات بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تنها متولی 25 درصد بحث سلامت جامعه هستند، گفت: 75 درصد مابقی مربوط به نهادهای دیگر از جمله نهادهای آموزشی در جهت افزایش آگاهی جامعه نسبت به شیوه درست زندگی است.

سمیعی تاکید کرد: تنها همت جمعی تمامی دستگاه‌ها می‌تواند مانع بروز سونامی بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، بیمار ، قلبی ، عروقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.