اهواز؛

برگزاری جشنواره باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان

برای نخستین بار در شهرهای پایتخت کتاب و شهرهای نامزد پایتخت کتاب جشنواره باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مهرانگیز بحیرایی، مشاور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در جلسه تشکیل باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان ضمن بیان این مطلب گفت: این طرح، به پیشنهاد دبیرخانه پایتخت کتاب نیشابور و با همکاری شهرهای دوستدار کتاب و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دستگاه های اجرایی و عمومی شهرها اجرا می‌ شود.

وی افزود: بر اساس این طرح حداقل ١٥ کودک یا نوجوان می توانند در کتابخانه ها، مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مدارس، مساجد، مراکز بهزیستی مجتمع های مسکونی، کانون های فرهنگی و هنری و... در شهرها و روستاها زیر نظر مربیان، معلمان، کتابداران، روحانیون و... یک باشگاه کتابخوانی تشکیل دهند.

بحیرایی ادامه داد: پس از تشکیل و ثبت باشگاه ها در دبیرخانه جشنواره، امکان بهره مندی از تخفیف کتاب (به میزان ٤٠ تا ٥٠ درصد) را از طریق کتابفروشی های شهرشان پیدا می کنند و کتاب های مناسب در اختیارشان قرار می گیرد و پس از مطالعه کتاب و ارتباط با نویسنده، نقد خود را طزیق نوشتاری و یا تهیه یک کلیپ برای نویسنده ارسال می‌کنند و در نهایت کتاب برتر و باشگاه برتر انتخاب خواهد شد.

مشاور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به اهداف جشنواره اشاره کرد و گفت: تشکیل باشگاه های کوچک کتابخوانی بین دانش آموزان، کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفتگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، عادت دادن دانش آموزان برای مراجعه به کتابفروشی، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی ، پیشرفت تحصیلی از راه برنامه ای سرگرم کننده میان کودکان و نوجوانان، کمک به تاسیس و تقویت کتابخانه های کوچک کلاسی، مهد کودکی، کانونی، آپارتمانی، محله ای، مسجدی و... ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان و کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب برخی از اهداف این طرح و جشنواره هستند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.