یاسوج؛

90میلیارد ریال برای اجرای طرح های عشایری نیاز است

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 90 میلیاردریال اعتبار برای اجرای 50 طرح عمرانی و خدماتی مناطق عشایری این استان نیاز است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید علی پور گفت: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های خدماتی مانند بازگشایی راههای عشایری، آب رسانی سیار و طرح های عمرانی مانند پمپاژهای آب کشاورزی و آشامیدنی مورد نیاز است.

وی گفت: 38 میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه تملک و دارایی برای اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در مناطق عشایری این استان در سال 95 اختصاص یافته است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این میزان اعتبار پاسخگوی خدمات رسانی مطلوب به عشایر این استان نیست.

علی پور افزود: تاکنون 13 کانون توسعه اسکان عشایر در مناطق مختلف کهگیلویه و بویر احمد ساماندهی و افزون بر 2 هزار نفر در آنها اسکان یافتند.

وی بیان کرد: 11هزار و 120 خانوار با جمعیتی افزون بر 70 هزار و 762 نفر معادل 12 درصد جمعیت استان را عشایر کوچ تشکیل می دهد.

وی عنوان کرد: عشایر کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک میلیون راس دام به عنوان ذخیره دام ژنتیکی مولد در کشور محسوب می شود که سالانه هفت هزار و 600 تن معادل 54 درصد گوشت قرمز و 20 درصد شیر را تولید می کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد 35 درصد صنایع دستی شامل 10هزار متر مربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می کند، ابراز داشت: ساماندهی عشایر و ایجاد بازار مناسب برای فروش تولیدات آنها مورد توجه قرار گرفته است.

علیپور با اشاره به تولید 54 درصد گوشت قرمز، 37 درصد شیر و تولید سالانه 10 هزار مترمربع صنایع دستی از سوی عشایر کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: عشایر این استان نقش مهمی در تولید و خودکفایی ملی دارند.

12در صد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 هزار خانوار با جمعیتی معادل 70 هزار نفر به صورت عشایر کوچرو زندگی می کنند.

استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.