سیستان وبلوچستان؛

شتر و گاو بیشترین نوع قاچاق دام از طریق مرزهای جنوب شرق کشور

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: شتر و گاو بیشترین دام قاچاق از طریق مرزهای جنوب شرق کشور را به خود اختصاص داده به طوری که از ابتدای امسال تا کنون 19 فقره پرونده با عنوان مباشرت در قاچاق دام در این اداره کل تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از زاهدان؛ سید مرتضی مدنی فدکی با اشاره به ورود دام قاچاق از مرزهای شرقی کشورگفت: از مجموع 19 فقره پرونده تشکیل شده با عنوان مباشرت در قاچاق دام در این اداره کل 14 فقره مختومه و متخلفان به میزان 15 میلیارد و 910 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط دام های مکشوفه محکوم شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به عید قربان، خرید و فروش و انتقال دام و حتی ورود آن از کشورهای همجوار پیش بینی شده بنابراین نظارت بیشتر دستگاه های دست اندرکار به ویژه دامپزشکی ضروری است.

وی ادامه داد: خطر انتقال بیماری های مشترک میان انسان و دام بسیار مهم است و علاوه بر به خطر افتادن سلامت مردم سبب آلودگی های زیست محیطی نیز خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: شهروندان توجه داشته باشند دام هایی که از کشورهای همسایه وارد استان می شوند حتما دارای گواهی بهداشتی بوده و مراحل قرنطینه از طریق دامپزشکی را طی کرده و دام پلاک کوبی شده باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: شتروگاو ، بیشترین ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.