اردبیل؛

خرید بیش از 650 هزار تن گندم مازاد در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با خرید بیش از 650 هزار تن گندم مازاد برای دومین بار رکورد خرید گندم در استان اردبیل شکسته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: امسال بیش از 650هزار تن گندم مازادبر نیاز زارعین خریداری شد که در مقایسه با میزان خرید تضمینی گندم در تاریخ استان بی سابقه است .

وی گفت: در سالجاری 318 هزارو 841 هکتار از اراضی استان اردبیل به زیر کشت گندم رفت که از این میزان 73 هزار و 200 هکتار به صورت آبی و مابقی به صورت دیم بوده است.

سروی افزود: خوشبختانه امسال به دلیل بارندگی های مناسب و همچنین مدیریت در کاشت و داشت و برداشت این محصول بخصوص مبارزه با علفهای هرز و رعایت بهداشت مزرعه و استفاده مناسب از نهاده های کشاورزی و نظارت مستمر و دقیق کارشناسان آمار خرید گندم در سالجاری از مرز 650 هزار تن گذشت که این میزان تولید نسبت به سال گذشته نیز افزایش یافت.

وی گفت: این سازمان با شبکه گسترده تعاونی ها بعنوان مباشر خرید شرکت غله در سال جاری با تجهیز و نصب نرم افزار های لازم در مراکز خرید اقصی نقاط استان گندم کشاورزان را بصورت شبانه روزی خریداری کرده و با افزایش مدت زمان خرید و استقرار ناظرین خرید در هر مرکز و همچنین اتحاد و هماهنگی و همدلی و همراهی شرکت غله و خدمات بازرگانی سعی کردیم مسائل و مشکلات مربوط به خرید گندم از تولید کنندگان را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، خرید ، گندم ، مازاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.