اهواز؛

چه نکاتی را پیش از آمدن مهر رعایت کنیم؟

رفتن به مدرسه وجداشدن ازخانواده برای نوآموزان سخت است و گاهی روز های اول مهر با گریه در مدرسه سر می گردد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،هرچند بعدها رفتن به مدرسه برای همه تبدیل به خاطره دلنشینی می شود که یاد آوری آن لبخند وخوش حالی دنبال دارد.

اما باید برای آسان نمودن روزهای سخت اول مهر برای نوآموز نکاتی را رعایت کرد که در این خصوص مصاحبه ای با معلم دبستان داشتیم و وی بیان کرد: برای آمادگی ذهنی نوآموزان تقریبا 2ماه قبل ازمهرماه باید برنامه ریزی شود به عنوان مثال نوآموز باید شب زودبخوابد وصبح زود ازخواب بلند شودوصبحانه راکامل بوخورد.

اهوازیان گفت: مادری که نوآموز دارد صبح  طی  یک  برنامه  صبح  گاهی  کودک  را  با خود به بیرون  از خانه  ببرد این  برنامه  باید  2 ماه  قبل  از مهر ماه  باشد تا دانش آموز به این تغیرات عادت  کند.

 این معلم در رابطه با این که  خانواده ها چه آموزش های باید به نوآموز یاد دهند افزود: بچه ها باید مداد در دست گرفتن، رنگ آمیزی  و شمردن  اعداد را فرا بگیرند.

اهوازیان تصریح کرد: برای همه ی بچه ها جدا شدن از آغوش  خانواده گاهی ترسناک  و ناراحت کننده  است. خانواده  قبل  از ورود  به مدرسه، محیط  مدرسه را محیطی  شاد  جلوه  دهند یا برای مثال از آهنگ های شاد بوی ماه مهر استفاده  کنند.

وی اظهار داشت: نوآموزان باید  درک  ورود به  محیط  آموزشی را داشته  و قانونمند  بودن  محیط مدرسه را رعایت کنند. بچه های  بدون  آموزش  اولیه  در مدرسه  خیلی  آسیب  می بینند  چون احساس  ضعف  و بی انگیزه ای  نسبت  به  ادامه  تحصیل  پیدا می کنند  گاهی  گوشه گیر می شوند گاهی  پرخاشگر  که این  در ادامه روند  شخصیتی فرد تاثیر منفی  زیادی  دارد.

اهمیت آموزش پیش دبستانی بر نوآموزان

اهوازیان در خصوص نقص کتاب های آموزشی بیان داشت: کتاب های کلاس اول برای بچه هایی که آموزش ندیده اند یا آگاهی از آموزش ندارند یا مادران بی سوادی دارند طراحی نشده است.خصوصا  درمناطق محروم علمی  یا مادرانی که زبان فارسی صحبت نمی کنند این کتاب ها ناقص  است.

اهوازیان اذعان کرد: ما از آموزش وپرورش  تقاضا داریم  تمهیدات  لازم  خصوصا  برای مناطق محروم  داریم  تا نوآموزان آنجا با آگاهی  کامل  وارد مدرسه  شوند.

همه ی ما انتظارداریم که آموزش وپروش نقش خود را به  خوبی  در روند آگاهی  ذهنی  نوآموزان ایفا کند و با برنامه های اصولی وعلمی راه  آموزشی نوآموز را هموارکند.

مدیر کل آموزش  و پرورش استان خوزستان در خصوص اهمیت الزامی کردن دوره پیش دبستانی  وتاثیر آن برکودکان بیان کرد: ما برای  آمادگی  بیشتر نوآموزان، قبل از ورود  به مدرسه  دوره پیش دبستانی را الزامی کرده وکودک قبل از ورود به دبستان یکسالی تجربه دوراز خانه بودن را دارند که این خود کمک شایانی به نوآموزان هنگام آغاز سال تحصیلی  می کند.

اهمیت آموزش پیش دبستانی بر نوآموزان

تقی زاده بیان کرد: ما همچنین برای آگاهی بخشی به خانواده ها بروشورهای تهیه و در اختیار آن ها قراردادیم  که  کمک به اگاهی خانواده و شخص نوآموز می کند.

وی افزود: در استان خوزستان 2 سال  قبل 30هزار نوآموز وارد  طرح  جذب  پیش  دبستانی شده  که  خوشبختانه  در سال  گذشته  این  آمار به70  هزار در سطح  کل  استان ارتقا پیدا کرد و ما امیدواریم  برای  سال  جاری  این  آمار افزایش  چشم  گیری د اشته باشید.

اهمیت آموزش پیش دبستانی بر نوآموزان

خانواده ها باید نوآموز خود را قبل از ورود  به دبستان در دوره پیش دبستانی شرکت دهند چرا که در این دوره، آموزش های اولیه را به نوآموزان یاد می دهند ونوآموز تا حدودی با درس خواندن و مدرسه رفتن آشنا می شوند.

خانواده ها باید نوآموز را برای شرکت در این دوره ها تشویق کرده  که  شاهد شکوفا شدن  نوآموز در تحصیل در مقطع  ابتدای با شند و فرزند  شاد  و فعال  در محیط  مدرسه  داشته  باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.