کرمانشاه؛

هر ایرانی ماهیانه 106 هزار تومان بابت ورود کالای قاچاق ضرر می کند

هرایرانی ماهیانه 106 هزار تومان بابت ورود کالای قاچاق به کشور ضرر می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت:هرایرانی ماهیانه 106 هزار تومان بابت ورود کالای قاچاق به کشور ضرر می کند و سالانه بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی به دلیل قاچاق از بین می رود.

دکتر شهریار مستوفی گفت: در کشورما سالیانه حدود بیست میلیارد دلار پول وارد جیب قاچاقچیان می شود که این امر صدماتی جدی بر اقتصاد مملکت وارد می آورد.

وی افزود: بسیاری از کالاهای قاچاقی که وارد کشور می شود تقلبی است که از برندهای معتبر دنیا سوء استفاده شده است.این کالاها هیچگونه شناسه ای نداردو محل تولید آن نامشخص است ونظارتی هم بر تولید آن نمی شود در نتیجه نمی توان به سلامت آن اطمینان داشت.

مستوفی یکی از مشکلات عمده در این حیطه را فرهنگ سازی دانست و خاطرنشان کرد:واقعیت امر این است که ما به عنوان متولیان سلامت ارتباط خودمان را با جامعه کم رنگ کرده ایم و در زمینه آموزش و تغییر نگرش مردم در اصلاح الگوی مصرف کوتاهی کرده ایم. مردم با عوارض و پیامدهای سوء ناشی ازقاچاق کالای سلامت محور آشنا نیستند و این وظیفه ما است که برای ارتقاء فرهنگ جامعه بکوشیم.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار