ساری،

نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی برای عید قربان

بازرسان بهداشتی دامپزشکی مازندران در میادین عرضه دام مستقر می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین رضوانی ، مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: به منظور تایید سلامت دام های عرضه شده برای عید قربان اکیپ های بازرسان بهداشتی دامپزشکی مازندران به صورت ثابت در میادین عرضه دام مستقر می شوند.

رضوانی افزود: شهروندان مازندرانی برای اطمینان از سلامت دام خریداری شده برای قربانی می توانند در تمامی شهرها به محل استقرار این بازرسان در میادین عرضه دام زنده مراجعه تا دامپزشکان مستقر در این اکیپ ها ضمن معاینه دام خریداری شده قبل از کشتار سلامت دام را تایید کنند.

وی به رعایت نکات بهداشتی در روز عید قربان توسط آحاد مردم تاکید کرد و گفت: از خرید دام هایی که دارای لاغری مفرط و یا تاول هایی بر روی پوست، دنبه و سایر اندام های خارجی دارند و همچنین دارای پشم های بلند و ژولیده و لنگش هستند خودداری شود.

مدیر کل دامپزشکی مازندران افزود: به منظور حفظ سلامت خود و خانواده دامهایی که دارای آثار کچلی روی پوست (ریختگی پشم)، نفخ و بیماری های گوارشی مانند اسهال و یا به تازگی آثار تزریق دارو بر روی بدن دام قابل مشاهده است، دام بیمار تلقی شده و برای قربانی قابل مصرف نیست.

رضوانی گفت: مکاتبات لازم با فرمانداری ها و شهرداری های استان به عمل آمده تا برای تامین بهداشت عمومی جامعه در هر شهر یک و یا حداکثر دو نقطه برای عرضه دام زنده تعیین شود تا نظارت های بهداشتی دامپزشکی توسط دامپزشکان و کارشناسان به صورت متمرکز و با دقت بیشتری صورت پذیرد.

توصیه می شود شهروندان از خرید دام برای قربانی از دوره گردان خودداری و با تهیه دام زنده برای قربانی از میادین عرضه دام که معمولاً در اکثر شهرستان ها کشتارگاه های دام محسوب می شوند به اکیپ های ثابت مستقر در آن میادین مراجعه تا از سلامت دام خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار