فعالیت 126 مجتمع آموزشی سراسر دنیا برای تحصیل دانش‌آموزان ایرانی

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از آمادگی 126 مجتمع آموزشی سراسر دنیا در 80کشور برای تحصیل دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور خبر داد.

شاهین نوش‌آبادی معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از آمادگی 126 مجتمع آموزشی سراسر دنیا در 80کشور برای آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت:‌در حوزه خلیج فارس نیز مدارس ایرانیان خارج از کشور از اول سپتامبر معادل 10شهریور ماه آغاز به کار کرده‌اند. 
 
وی با بیان اینکه مدارس سراسر دنیا آمادگی کامل برای ورود دانش‌آموزان ایرانی را دارند عنوان کرد: قریب به 15هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند. 
 
نوش‌آبادی اظهار کرد: به دنبال افزایش کیفیت مدارس ایرانیان مقیم خارج  از کشور هستیم تا روند آموزشی و پرورشی برای این گروه در شرایط بهتری دنبال شود. 
 
معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: امسال کتابخانه‌های مدارس تجهیز شده و مجموعه‌های دینی مانند قرآن، مفاتیح و نحج‌البلاغه به جمع کتاب‌های کتابخانه‌ها پیوسته است. 
 
وی در خصوص تأمین نیروی انسانی گفت: قریب به 300 کادر آموزشی به مدارس خارج از کشور پیوسته‌اند و با حدود 2هزار کادر آموزشی کلاس‌های درس این مدارس فعالیت خود را انجام می‌دهند. 
 
نوش آبادی اظهار کرد: تمامی کتاب‌های درسی که برای دانش‌آموزان داخل کشور در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان خارج از کشور نیز تدریس می‌شود و مشکلی از نظر دسترسی به کتاب‌های درسی برای آنها وجود ندارد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار