به دردسر افتادن دو قاضی گزینش جایزه نوبل پزشکی در سوئد+ تصاویر

قصور یک جراح ایتالیایی موجب شد دو پزشک سوئدی که وظیفه انتخاب برنده جایزه نوبل پزشکی را بر عهده داشتند، از کار برکنار شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ رسوایی جراح ایتالیایی متخصص در پیوند نای موجب شد کادر درمانی و هیات مدیره موسسه معتبر "کارولینسکا" در سوئد با دردسر جدی مواجه شوند.

به دردسر افتادن نامزدهای دریافت جایزه نوبل پزشکی در سوئد+ تصاویر

این جراح ایتالیایی در راه رسیدن به عمل موفقیت‌آمیز پیوند نای، موجب مرگ دو بیمار شده بود؛ اما با مخفی و دستکاری کردن اطلاعات پزشکی این بیماران تلاش کرد خللی در روند تحقیقات بوجود نیاید.

"هریت والبرگ" و "آندرس همستِن،" دو متخصص موسسه درمانی کارولینسکا و قاضی‌های هیات  نوبل پزشکی هستند که به دلیل چشم‌پوشی از تخلف جراح ایتالیایی از کار اخراج شدند.

دولت سوئد تمام هیات مدیره موسسه خوشنام کارولینسکا را از کار برکنار کرد؛ اما "پائولو مک‌چیارینی،"جراح ایتالیایی، اتهامات علیه خود را نپذیرفته است.

به دردسر افتادن نامزدهای دریافت جایزه نوبل پزشکی در سوئد+ تصاویر

پائولو مک‌چیارینی،جراح ایتالیایی

قصور پزشکی موجب شد دو متخصص سوئدی که نامشان در فهرست قضاوت اعطای نوبل پزشکی قرار داشت، این شانس را از دست بدهند و تمام تلاش و تحقیقات آنها درباره پیوند نای، که موفقیت‌آمیز هم بوده است، بر باد رود. 50 عضو بنیاد نوبل قرار است ماه اینده اسامی برندگان این جایزه را در رشته‌های مختلف اعلام کنند؛ اما بدون شک متخصصان سوئدی در میان قضات حضور ندارند.

مقامات سوئد معتقدند دو متخصص اخراج شده لطمه فراوانی بر اعتبار پزشکی کشور وارد کرده‌اند و اطمینان مردم از موسسه و دانشکده پزشکی کارولینسکا سلب شده است.

جراح ایتالیایی در سال 2010 به استخدام بیمارستان کارولینسکا در آمد و دو سال بعد همراه با تیم سوئی پزشکان موفق به انجام نخستین پیوند نای جهان با استفاده از سلول‌های بنیادی شد. جراح ایتالیایی در سال 2011 مورد تقدیر قرار گرفت و قراردادش با بیمارستان تمدید شد.

دادگستری سوئد بیمارستان کارولینسکا را به دلیل مشارکت در قتل غیرعمد دو بیمار که در سال‌های 2011 و 2012 مورد پیوند نای از طریق سلول‌های بنیادین قرار گرفته بودند، مقصر شناخت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار