بیرجند؛

احداث واحدهای مسکونی شهری ویژه خانواده های دوعضو معلول

معاون مشارکت های سازمان بهزیستی خراسان جنوبی از ساخت 149 واحد شهری ویژه خانواده های دو عضو معلول در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛محسن مروی صبح امروز در مراسم کلنگ زنی یک واحد مسکونی در شهرستان فردوس به نمایندگی از 149 واحد در خراسان جنوبی گفت: از آغاز نهضت ساخت مسکن برای مددجویان زیر پوشش بهزیستی تاکنون تعداد دوهزار و 88 واحد  در خراسان جنوبی جذب شده است که در حال حاضر 406 واحد آن آماده واگذاری است و هزار و 203واحد واگذار شده است.

وی افزود: بیش از 95 هزار نفر در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی ثبت شده اند که سازمان بهزیستی وظیفه دارد سالانه 10 درصد جمعیت زیر پوشش را از چرخه حمایت خود خارج کند.

معاون مشارکت های بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برای ساخت 149 واحد شهری مبلغ 30 میلیون تومان بصورت بلاعوض، 15 میلیون تومان از سوی بنیاد مستضعفان، 10 میلیون تومان از سوی بهزیستی و پنج میلیون تومان از سوی انجمن خیرین مسکن ساز خراسان جنوبی و در مجموع مبلغ 60 میلیون تومان پرداخت می شود.

مروی افزود: برای ساخت 132 واحد مسکن روستایی نیز مبلغ 18 میلیون تومان بصورت بلاعوض، 10 میلیون تومان از سوی بنیادمسکن، 6 میلیون تومان از سوی بهزیستی و مبلغ دومیلیون تومان از سوی بنیادمسکن تامین می شود.

وی گفت: واحد مسکونی شهرستان فردوس ویژه یک زوج معلول در زمینی به مساحت 80 مترمربع و در مدت دو ماه احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز احداث مسکن برای معلولان زیرپوشش بهزیستی را کار بزرگی دانست که سبب تامین بسیاری از نیازها می شود.

محمدرضا امیرحسنخانی برخورداری از مسکن مناسب را یکی از ضروریات زندگی انسان عنوان کرد و گفت: امید است که با ساخت اینگونه مسکن، مامنی آرام برای تربیت فرزندان جامعه اسلامی فراهم شود.

انتهای پیام/غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.