گرگان؛

گستردگی مسیرهای حرکتی ماده پلنگ هیرکان در پارک ملی گلستان

مسیر های حرکتی ماده پلنکگ هیرکان در پارک ملی گسترش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت : پس از دو هفته از رهاسازی هیرکان، نتایج حاصل از پایش های مستمر ماهواره ای و میدانی حاکی از شناسایی چشمه دوم و گسترش مسیرهای حرکتی ماده پلنگ گلستان است.

مجتبی حسینی افزود: همچنان پایش های مستمر با رعایت نکات ایمنی و با توجه به رفتار شناسی پلنگ در زیستگاه ادامه دارد .

وی ادامه داد: داده های دریافتی و مشاهدات میدانی نشان از حرکت هیرکان به سمت غرب محل رهاسازی است که از زیستگاه های صخره ای منحصربه فرد و دارای جمعیت مناسب کل و بز در پارک ملی گلستان است .

وی اضافه کرد: با بررسی های دوربین های تله ای که پیرامون زیستگاه محل رهاسازی قرار داده شده خوشبختانه تصویر هیرکان در دو شب متوالی و ساعت های مختلف ثبت شده است که نشان از سلامتی و رفتار طبیعی پلنگ رهاسازی شده است .

حسینی گفت: با توجه به مطالعاتی که از قبل بر روی رژیم غذایی پلنگ انجام شده رجحان غذایی پلنگ در شرایط مطلوب زیستگاه که تنوع طعمه وجود داشته باشد به سمت کل و بز است به نظر می رسد حرکت هیرکان نیز به سمت زیستگاه های صخره ای موجود در قلب پارک ملی گلستان به همین دلیل باشد زیرا این زیستگاه ها از جمعیت کل و بز خوبی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: پایش های مستمر تا پایان شهریور ماه ادامه دارد تا با بررسی سرگین و تصویرهای ثبت شده دوربین های تله ای و موفقیت در شکار هیرکان به ثبت برسد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.