خدابخشی در نشست خبری مطرح کرد

هدف‌گذاری نرخ بیکاری از لایحه برنامه ششم توسعه حذف شده است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم از حدف هدف‌گذاری نرخ بیکاری بر اساس آخرین اصلاحات لایحه برنامه ششم خبر داد.

هدف‌گذاری نرخ بیکاری از لایحه برنامه ششم توسعه حذف شده است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین نتایج جلسات کمیسیون متبوع خود در مجلس توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: علی‌رغم تعطیلات تابستانه مجلس، هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق هر هفته به طور منظم تشکیل جلسه می‌دهد و این کمیسیون هفته سوم تعطیلات مجلس هم جلسه دارد که این امر نشان از عزم جدی این کمیسیون در بررسی دقیق لایحه برنامه ششم دارد تا اینکه این برنامه به سرعت  تصویب شده و جهت کمک به دولت مبنایی برای تنظیم بودجه سال 96 قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم افزود: لایحه مرتبط با برنامه ششم توسعه در تاریخ 26/10/94 به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و با استناد به برخی موضوعات نمایندگان انتقاداتی به این لایحه داشتند، پس از آن با توجه به اتمام دوره نهم مجلس رسیدگی این لایحه به مجلس دهم موکول شد و دولت که متوجه اظهارنظرات و انتقادات نمایندگان به این لایحه بود، این لایحه را با اصلاحاتی و با امضای نوبخت به مجلس دهم تقدیم کرد.

خدابخشی تاکید کرد: در ویرایش جدید لایحه برنامه ششم مواردی از جمله هدف‌گذاری‌ها و همچنین تعیین منابع و مصارف این لایحه به خوبی درج شد تا اینکه دولت بدین نحو به برخی از انتقادات درباره این لایحه پاسخ داد. با این وجود، تا کنون اصلاح عنوان لایحه عملیاتی نشده است که این امر هم باید مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به نخستین جلسه کمیسیون تلفیق با حضور ریاست مجلس تاکید کرد: اعضای کمیسیون همواره از نقطه نظرات ریاست مجلس درباره لایحه برنامه ششم در نخستین جلسه کمیسیون بهره بردند.

خدابخشی در ادامه با اشاره به تشکیل چهار کمیته تخصصی در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم بیان داشت: این کمیته‌ها شامل کمیته امور اداری، زیربنایی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی است که موارد مذکور در لایحه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

خدابخشی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره تغییرات و پیشنهادات دولت در لایحه برنامه ششم توسعه بیان داشت: عمده تغییرات در لایحه معطوف به هدف‌گذاری‌ها است که شامل منابع مالی و سرمایه‌گذاری است و همچنین اولویت‌بندی در پیش‌بینی منابع و مصارف است.

وی  در ادامه تاکید کرد: همچنین یکی دیگر از تغییرات لایحه مربوط به هدف‌گذاری نرخ بیکاری است که دولت در گذشته اعلام کرده بود نرخ بیکاری را که 11 درصد است، در پایان برنامه به هفت درصد می‌رساند طبق اصلاحات اخیر که به دست ریاست جمهور انجام شد این هدف‌گذاری از لایحه مذکور حذف شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عدم توجه لایحه برنامه ششم به موضوع جوانان، بیان داشت: در این رابطه کمیسیون‌های تخصصی پیشنهادات نمایندگان از جمله در زمینه ورزش و جوانان را مورد بررسی قرار خواهند داد که این پیشنهادات در ادامه بررسی لایحه از سوی نمایندگان دریافت خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، تلفیق ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار