شیراز؛

معرفی شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران

شیراز شایسته کسب عنوان پایتخت کتاب ایران و شهر خلاق ادبی است و باید همه دستگاه‌ ها برای دست یافتن به این عناوین تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا ابراهیمی معاون اداره کتابخانه ‌های عمومی استان فارس در دیدار با معاون تولید صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به رسالت مشترک فرهنگی کتابخانه‌ های عمومی و صدا و سیما گفت: برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه لازم است همه نهاد های فرهنگی همکاری داشته باشند و رسانه ‌های عمومی به‌ ویژه صدا و سیما در این راستا اهمیت بسیار دارند.
ابراهیمی افزود: اداره‌ کل کتابخانه‌ های عمومی و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس طرح ‌های مختلفی را برای کسب این عناوین‌ در دست پیگیری دارند و مشارکت صدا و سیما در این باره و اطلاع‌ رسانی عمومی در به ‌ثمر رسیدن این طرح ‌ها کمک می‌ کند.
وی ادامه داد : کتابخانه ‌های عمومی افزون بر امانت‌‌دادن کتاب، تأمین فضای مطالعه و برگزاری برنامه ‌ها و کارگاه ‌های مختلف آموزشی و فرهنگی خدمات بسیاری همچون اجرای طرح عضویت سراسری در همه کتابخانه‌ های عمومی، فراهم ‌آوردن امکان جستجوی کتاب در همه کتابخانه ‌های عمومی کشور با نرم‌افزار تحت‌ وب سامان و امکان استفاده از پایگاه‌ های اطلاعاتی مانند magiran  و civilica در کتابخانه‌ های عمومی را به عموم مردم ارائه می ‌دهند.
معاون تولید صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: صدا و سیما بزرگ ‌ترین رسانه ملی است و بر عموم جامعه تأثیر دارد و بسیار خوب است در این رسانه خوراک‌ های فکری خوب مانند معرفی کتاب و ترویج کتاب ‌خوانی انجام گیرد.
علیرضا باغبان‌ منش با برشمردن برنامه‌ های فرهنگی در حال پخش‌ از سیمای فارس و ارائه چندین پیشنهاد برای مشارکت در برنامه ‌ها، صدا و سیمای مرکز فارس را آماده هرگونه همکاری در این باره دانست و خواستار همکاری هرچه بیشتر دو نهاد در زمینه‌ های فرهنگی شد.
انتهای پیام/ر
برچسب ها: معرفی ، شیراز ، پایتخت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.