اهواز؛

اعتراض استاندار و معاونش در کمیته تسهیم رودخانه کرخه

استاندار و معاون امور عمرانی وی اعتراض خود را در کمیته تسهیم رودخانه کرخه نسبت به سهم پیشنهادشده خوزستان از رودخانه کرخه اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان ضمن مخالفت با سهم پیشنهادی 49.5 درصدی از رودخانه کرخه برای استان، گفت: معتقدیم که سهم خوزستان از این رودخانه حداقل باید 60 درصد باشد و بنابراین ما در این زمینه درخواست تجدیدنظر دادیم.

هوشنگ حسونی‌زاده، با بیان اینکه این سهم یک پیشنهاد بوده و هنوز به تصویب نرسیده است، اظهار کرد: هفته گذشته کمیته سهمیه‌بندی رودخانه کرخه در وزارت نیرو بدون حضور مدیران عامل سازمان آب و برق و شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان برگزار شد.

وی افزود: در این کمیته که استانداران استان‌های مذکور در آن حضور داشتند، سهم 49.5 درصدی از رودخانه کرخه برای خوزستان پیشنهاد شد اما این پیشنهاد از سوی ما و استاندار پذیرفته نشد.

حسونی‌زاده تصریح کرد: با توجه به این‌که حوضه آبی کرخه در خوزستان حدود 270 تا 280 هزار هکتار اراضی کشاوری را تحت پوشش قرار می‌دهد و تمام این اراضی دارای پروانه و سابقه کشت صدساله هستند و از سوی دیگر حق‌آبه طبیعی تالاب هورالعظیم نیز باید تأمین شود، ما پیشنهاد کمیته تسهیم مبنی بر سهم 49.5 درصدی خوزستان از رودخانه کرخه را نپذیرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: 49.5 درصد از رودخانه کرخه نمی‌تواند برای آبیاری 270 تا 280 هزار هکتار و همچنین تأمین حق‌آبه تالاب هورالعظیم کافی باشد. به همین علت درخواست بازنگری و تجدیدنظر در خصوص میزان سهم خوزستان از رودخانه کرخه را دادیم.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: خوشبختانه هم استاندار و هم معاون امور عمرانی وی از تمام مسائل و قضایا آگاهی دارند و اعتراض خود را در کمیته تسهیم رودخانه کرخه نسبت به سهم پیشنهادشده خوزستان از رودخانه کرخه اعلام کردند.

حسونی‌زاده گفت: مقرر شده تا جلساتی با حضور کارشناسان و با حضور مسئولان سازمان آب و برق و شرکت آب منطقه‌ای برای بررسی میزان سهم خوزستان از رودخانه کرخه تشکیل شود و در نهایت سهم خوزستان در کمیته تسهیم مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد.


انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.