اردبیل؛

توزیع نهاده های مورد نیاز کلزاکاران در شهرستان نمین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین از توزیع نهاده های مورد نیاز کلزاکاران در شهرستان نمین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد حسنی افزود: نهاده های مورد نیاز کلزاکاران (بذر، کود و سم) فراهم شده و در حال توزیع است که کلزا کاران می توانند با مراجعه به مراکز توزیع اقدام به تهیه نهاده های مورد نظر خود کنند.

وی گفت: کلزاکاران هنگام دریافت بذر می توانند به منظور تأمین بذور سالم با شرکت دانه های روغنی قرارداد منعقد کنند و از تسیهلات این شرکت در جهت افزایش میزان درآمدسرانه خود بهره مند شوند.

حسنی افزود: مساعدت های قابل توجهی برای توسعه کشت کلزا صورت گرفته است که از جمله آن ها می توان به پرداخت یارانه بذر، پرداخت بلاعوض۵۰ درصد هزینه بذرکار دو منظوره کلزا و غلات کار، بیمه رایگان مزارع کلزا، پرداخت تسهیلات به کلزا کاران، سهولت خرید تضمینی با پرداخت به موقع وجه محصول کلزا اشاره داشت.

وی یادآور شد: تأمین روغن نباتی مورد نیاز کشور یکی از دغدغه های اصلی مسئولان بوده، در این راستا واردات بذور هیبریدکلزا با پتانسیل مناسب و مساعدت های قابل توجهی برای توسعه کشت کلزا صورت گرفته است که از جمله آن ها می توان به پرداخت یارانه بذر، پرداخت بلاعوض۵۰ درصد هزینه بذرکار دو منظوره کلزا و غلات کار، بیمه رایگان مزارع کلزا، پرداخت تسهیلات به کلزا کاران، سهولت خرید تضمینی با پرداخت به موقع وجه محصول کلزا اشاره داشت.

حسنی گفت: برای آشنایی هر چه بهتر زارعان با کشت و کار زراعت کلزا کارگاه های آموزشی، بازدیدهای میدانی لازم انجام گرفته و در خواست های متقاضیان کشت کلزا مؤید باور قلبی بهره برداران از ویژگی های این زراعت استراتژیک از نظر نیاز آبی کم، مؤثرترین گزینه در تناوب با غلات و سایر خصوصیات بارز این گیاه ارزشمند به شمار می رود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.