فرهنگ شریف نوازنده تار درگذشت/ پیام‌های تسلیت برای درگذشت استاد برجسته موسیقی

فرهنگ شریف نوازنده و مدرس پیشکسوت موسیقی ایرانی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استاد فرهنگ شریف از نوازندگان سرشناس و برجسته و صاحب سبک‌ تار در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
 
وی اواسط مرداد ماه گذشته بود که برای بار چندم به دلیل جراحی و عارضه ریوی در یکی از بیمارستان های تهران بستری شد و در این فاصله نیز حال جسمانی وی نامساعد بود.
 
فرهنگ شریف از نوازندگان سرشناس و برجسته و صاحب سبک‌ تار است که سال ۱۳۱۰ در شهر آمل به دنیا آمد و از نوازندگان برتر نیم قرن اخیر ایران محسوب می‌شود. وی تار را نزد استادان عبدالحسین شهنازی و مرتضی نی‌داوود، تارنوازان بزرگ اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی آموخت اما شیوه نوازندگی وی به اساتیدش شباهتی ندارد و مخصوص خود اوست. وی به عنوان یکی از تکنوازان و بداهه‌نوازان سرشناس موسیقی ایرانی هم شناخته می‌شود.
 
پيام تسليت معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به مناسبت درگذشت استاد فرهنگ شريف


انا لله و انا اليه راجعون
باكمال تاسف و تاثر خبر درگذشت هنرمند فرهيخته و والامقام استاد فرهنگ شريف دريافت گرديد. آثار ارزشمند ،شاگردان هنرمند و فعاليت هاي گسترده فرهنگي و هنري ايشان ،نام فرهنگ شريف را در صدر فهرست نام آوران هنر موسيقي ايران قرار داده و ياد اورا در حافظه مردم هنردوست ماندگار ساخته است.

دانش گسترده ، بينش عميق و منش انساني در كنار پنجه توانا و نواي دلنشين تار فرهنگ شريف ،جمع دلداگان به استاد را در طول يك عمر فعاليت هنري افزود و فقدان وي ، همه دوستان ،شاگردان و ارادتمندان وي را به سوك نشاند.

اينجانب اين ضايعه بزرگ را به جامعه هنري كشور به ويژه بازماندگان معزز آن هنرمند فقيد تسليت مي گويم و براي روح آن مرحوم علو درجات، آمرزش و آرامش مسالت دارم.

علي مرادخاني
معاون وزير

پيام مديركل دفتر موسيقي به مناسبت درگذشت استاد فرهنگ شريف

بسمه تعالي
سرو قامتان باغ، چقدر رفتني اند...
خبر رسيد كه "استاد فرهنگ شريف" ، آن جان زلال تكنوازي و بداهه نوازي تار إيراني، پس از ماه ها همراهي صبورانه با بيماري، سحرگاه امروز - هفدهم شهريور ماه - به خلوت جاودان نغمه ها پيوست.

شخصيت ممتازي كه با سير در گستره اي روشن از توانمندي و خلاقيت و گواهي آثاري شگفت و وزين، "پيوند مهر" در بين "عاشقانه ها" ي هنر اين سرزمين مي زد و با پنجه ي شيرين و صداي متفاوت و ابريشمين تارش، آثاري ماندگار در عرصه ي همنوازي با نام آوران آواز ايراني، به دوستداران فرهنگ اين ديار، ارزاني مي داشت.

براي آن روح گرامي و آسماني، آرامش و آمرزش الهي و براي خانواده ي محترم و همسر هميشه همراهش و نيز جامعه ي شريف موسيقي، صبر و شكيبايي  آرزومنديم.

فرزاد طالبي
مديركل دفتر موسيقي



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
روحش شاد و یادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
خدایش بیامرزد ،،یادگار دوران طلایی موسیقی ایران زمین