تبریز؛

تاکید بر ایجاد بستر مناسب برای توسعه صنعت چاپ و نشر در کشور

معاون مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ایجاد بستر مناسب برای توسعه صنعت چاپ و نشر در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فکری در جشنواره روز ملی صنعت چاپ در تبریزگفت: باید با درک اهمیت و نقش بی مانند آموزش به مسایل علمی پرداخته شود و برای شکوفا کردن ظرفیت های قوی نیروی انسانی و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه صنعت چاپ و نشر، در زمینه به روز شدن مدیران و کارکنان چاپخانه های استان گام های بیشتری برداشته شود.

وی  افزود:تبریز پیشینه درخشانی در صنعت چاپ کشور داشته و وجود نخستین چاپخانه و چاپخانه های تاریخی و باسابقه در این شهر گویای سابقه آن در صنعت چاپ است.
 
دبیر شانزدهمین دوره جشنواره روز ملی صنعت چاپ، یادآور شد: چاپ و بسته بندی صنایعی است که از بین نمی رود و باید با بروزرسانی دستگاه های چاپ و نشر نسبت به نوسازی آن ها و استفاده از ماشین آلات جدید اقدام کرد.

فکری، با اشاره به گسترش جشنواره صنعت چاپ و برگزاری آن در استان های گوناگون کشور ادامه داد: دو سال قبل که تصمیم بر برگزاری جشنواره روز ملی صنعت چاپ به صورت استانی گرفته شد فقط 10 استان میزبان بود و سال گذشته این تعداد به 16 استان رسید.

وی گفت: امسال در شانزدهمین دوره جشنواره با مصوبه شورای سیاست گذاری همه استان هایی که توانایی برگزاری جشنواره یا جشنی با رویکرد تقدیر از آثار و پیشکسوتان استان را دارد، این جشنواره را با حمایت اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می کند.

فکری با اشاره به موضوع آموزش اظهار کرد: از اولویت های ما در حوزه چاپ بحث آموزش بوده و بر این اساس از تشکل های چاپ و نشر خواسته شده تا افراد مورد نظر خود را برای فراگیری دوره های آموزشی معرفی کنند و بخشی از هزینه تحصیل این افراد را هم اداره کل چاپ و نشر بر عهده خواهد گرفت.

وی یادآوری کرد: باید با درک اهمیت و نقش بی مانند آموزش به مسایل علمی پرداخته شود و برای شکوفا کردن ظرفیت های قوی نیروی انسانی و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه صنعت چاپ و نشر، در زمینه به روز شدن مدیران و کارکنان چاپخانه های استان گام های بیشتری برداشته شود.

در این همایش یک روزه ضمن بررسی توانمندی های صنعت چاپ آذربایجان شرقی، فعالان و دست اندرکاران این صنعت به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل، مشکلات و فعال تر سازی این صنعت پرداختند.

جشنواره ملی صنعت چاپ به صورت نمادین و با رویکرد دویستمین سال آغاز صنعت چاپ در تبریز برگزار شد.

همزمان با برگزاری این جشنواره از فعالان، پیشکسوتان و نوآوران حوزه ی چاپ و نشر و صنایع وابسته ی استان و خانواده دو شهید عرصه ی چاپ استان تجلیل شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار