شهرکرد؛

25 مصوبه برای توسعه شهرستان لردگان

استاندار چهارمحال و بختیاری از 25 مصوبه نشست شورای اداری و برنامه ریزی لردگان برای توسعه بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست شورای اداری و برنامه ریزی لردگان  گفت: در دولت یازدهم شش هزار و 370 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه این شهرستان اختصاص یافت.

وی افزود: این میزان اعتبار در سه سال گذشته برای ایجاد تحول در حوزه های راهسازی، بهداشت و درمان، اجرای شبکه های فاضلاب، آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی، اشتغال و افزایش شاخص های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در این شهرستان هزینه شد.

سلیمانی با بیان اینکه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در شهرستان لردگان است، اظهار داشت: آبرسانی به روستاهای این شهرستان از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این مدت به شمار می رود.

وی همچنین از تصویب 25 مصوبه برای توسعه بخش مرکزی شهرستان لردگان در این نشست خبر داد و اضافه کرد: تکمیل طرح توسعه بیمارستان لردگان، بهره برداری از اورژانس، افتتاح کلینیک ویژه، ارتقای 36 مرکز بهداشتی و درمانی تا پایان سال 1396، تملک ساختمان پزشکان و راه اندازی بیمارستان مالخلیفه از مهمترین این مصوبات در حوزه بهداشت و درمان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، جابجایی حدود 80 پایه برق شهری و روستایی، بارگذاری پست 400 کیلوولت لردگان تا یک ماه آینده و جابجایی یک ترانس برق تا آخر امسال را از دیگر مصوبات این نشست بیان کرد.

سلیمانی ادامه داد: اجرای 45 کیلومتر باقیمانده از شبکه 70 کیلومتری جمع آوری فاضلاب لردگان، بهره برداری از پکیج تصفیه آب چشمه برم، افزایش تخصیص 30 لیتری از چشمه برم برای تأمین آب آشامیدنی لردگان، رفع مشکل تأمین آب آشامیدنی سردشت و آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از آتشگاه به این شهر و اصلاح شبکه آب در این منطقه از دیگر مصوبات در بخش آب و فاضلاب شهرستان لردگان بود.

وی همچنین گفت: آسفالت قسمت های آماده محور ارتباطی چهار خطه لردگان ـ میلاس، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز جاده لردگان ـ مالخلیفه، اصلاح هندسی سه راهی کلواری، اختصاص اعتبار برای طراحی ساختمان فرمانداری لردگان و بخشداری خانمیرزا از مصوبات حوزه راه و شهرسازی در این نشست می باشد.

سلیمانی افزود: تکمیل سالن چند منظوره جمعیت هلال احمر لردگان، پیش بینی زمین برای احداث جایگاه عرضه دام و راه اندازی میدان میوه و تره بار، انتقال آب کشاورزی به سردشت و میلاس، تجهیز نقاط مورد نیاز به فرستنده دیجیتال صدا و سیما و بهره برداری از ساختمان پزشکی قانونی نیز از دیگر مصوبات شورای اداری و برنامه ریزی شهرستان لردگان شد.

وی اضافه کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید تا پایان امسال به منظور سرعت بخشی به روند اجرای امور و ارتباط نزدیک با مردم نقاط مختلف، حداقل سه سفر به شهرستان ها و بخش های استان داشته باشند.

لردگان با بیش از 190 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله 160 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار