ادامه ناآرامی‌ها در کشمیر علی‌رغم برداشته شدن محدودیت‌های نظامی

علی‌رغم برداشته شدن محدودیت‌های نظامی در کشمیر، ناآرامی‌ها در این منطقه وارد شصت و دومین روز خود شد.

ادامه ناآرامی‌ها در کشمیر علی‌رغم برداشته شدن محدودیت‌های نظامی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت ایندیان اکسپرس، محدودیت‌های نظامی در تجمعات مردم در منطقه کشمیر، برداشته شده است. با این وجود، زندگی عادی مردم منطقه برای شصت و دومین روز به دلیل ناآرامی‌ها دچار اختلال شده است.  
بر این اساس، یک منبع پلیس اعلام کرد: امروز هیچ حکومت نظامی یا محدودیتی در کشمیر اعمال نخواهد شد. با این وجود، نیروهای امنیتی در مناطق حساس برای اجرای قوانین مستقر خواهند شد. 

با وجود برداشته شدن محدودیت‌های نظامی، زندگی عادی مردم کشمیر تحت تاثیر ناآرامی‌های پس از کشته شدن برهان وانی، فرمانده جدایی‌طلبان گروه حزب المجاهدین قرار دارد و این تنش‌ها وارد سومین ماه خود می‌شود. 

از سوی دیگر، ملاله یوسف‌زی -- دختر پاکستانی برنده جایزه نوبل صلح 2014 -- از سازمان ملل، جامعه بین الملل، پاکستان و هند درخواست کرد برای بهبود شرایط ناآرام کشمیر با یکدیگر همکاری کنند. او می‌گوید: مردم کشمیر مانند تمامی مردم جهان سزاوار داشتن ابتدایی‌ترین حقوق انسانی هستند. آنها نباید در ترس و سرکوب زندگی کنند. من کنار مردم کشمیر ایستاده‌ام. 14 میلیون برادر و خواهر من در کشمیر همیشه در قلب من جای دارند. 

اعتراضات در کشمیر پس از کشته شدن رهبر جدایی طلبان در 8 ژوئیه ( 17 تیرماه) آغاز شد. در اعتراضات کشمیر تاکنون 73 نفر از مخالفان که 71 نفر آنها شهروندان معمولی هستند کشته شده‌اند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
به نظر من کشمیر رو نه به هند بدن نه به پاکستان بلکه همه کمک کنن عین بنگلادش یه کشور مستقل بشه
آخرین اخبار